Nationaldagen.

Datum:2010-06-06 Tid:16:20:50

Idag när jag vaknade var de en sådana dag du inte vill vakna. Man vill lägga sig ner
igen, blunda och dra ett stort hästtäcke över sig. Jag har tur och fick chansen att
somna om igen. Eftersom R vakna innan E, så när hon väl ville hoppa upp och leka
så vart han ju redan uppe. Så det var skönt att få extra tid i sängen denna Söndags-
morgon.

R & E gick ner till affärren en tur. Så nu sitter jag här och smygtittar på Greys i och
lyssnar på The Beautiful South. Ett band som jag faktiskt bara så sent som de sen-
aste dagarna gått och fått upp ögonen för. Riktigt mysigt att ligga och lyssna på
dem när man ska sova om kvällarna. När de är sådär sommarvarmt i rummet. När
de är mörkt, fast man ändå ser att de är något ljusare natt ljus som ramlar igen
igenom fönsterna i köket, där persienerna inte är nedragna. När det är tyst, för-
utom när en enstaka bil åker förbi snabbt för utanför fönstret. Så ligger man där,
men benen rungt täcket som en varm bratwurst som försöker små fly från sitt stora
korvbröd. Försöker lugna ner sig och bara lyssnar till orden i texterna och fullständingt
älskar melodierna.

The Beautiful South - A little time.



Detta är en sådan där dag som jag hoppas att jag egentligen kan stryka direkt ur
min kalender, radera ut från mitt minne. Inte för det är något dåligt som hänt, eller
något irriterande som ska hända. Utan det är bara själva dagen, vibbarna den ger,
känsloarna jag har av den som gör mig galen. Jag blir ledsen och vansinig, varför ska
den kännas såhär? Men något positivt med dagar som är så tröttsamma, är att när
dagar som är upplyftande, glada och aboslut inget fel på, så uppskattar jag dom ännu
mer än vad jag annars skulle gjort.

Vidare med Greys Anotomy. Vänta på R & E ska komma hem. Berätta för R hur glad jag
är att jag har honom, så han verkligen vet det. Så är jag sugen på något i matväg, men
det är irriterande att jag inte vet vad det är.

Just det jag, idag är det ju våran Nationaldag. Märks väl med den meningen att de inte
är något jag speciellt firar eller firat idag. Men hej, Grattis Sverige, och hoppas alla som
firar den har en trevlig dag. Om jag gissar rätt var min pappa i Ramnaparken i morses
och hade en trevlig start på våran alldeles egna Nationaldag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0