5 Juni.

Datum:2010-06-05 Tid:15:06:50
Dagarna passerar fortare och fortare förbi. Man har verkligen en helt annan tidsup-
pfattning som äldre. Ett sommarlov var en underbar evighet när man var liten. Nu de
senaste åren är sommaren jättekort. Veckorna rinner iväg, och när löven börjar bli
oranga så står man där som ett stort frågetecken och undrar lite "hur kunde de gå
såhär fort? vad har jag gjort denna sommaren... ingeting?"

När man får barn får du en helt ny klocka. En som går in i helvetes mycket snabbare
än andra. Jag minns det som igår när jag var gravid, som igår när Ellicka föddes. När
hon log för första gången, när hon kröp, när hon tog sina första steg. Allt de där
hände i igår, förra veckan eller som sent som i förra månaden! Men nej, 2 år har
redan sprunigt förbi. 2 år + 9 månader. Jag förstår det verkligen inte. Hur kan tiden
gå så mycket snabbare bara för man börjar se världen genom någon annans ögon.
Borde de egtentligen inte gå långsammare igen, eftersom jag lever i Ellickas steg &
utveckling?

Ellicka i början av Juni 2009. Så liten!


Ellicka har för övrigt lärt sig svära, vilket jag inte är direkt glad över. Både jag och R blir
nådigt förvånade när Ellicka ställer sig och säger "fan" eller "helvete". Hon är 2 år, hon
ska inte svära! Jag vet inte vad jag ska göra riktigt. Vi har föröskt att säga "Attans"
eller "Nedrans", så hon istället ska få upp ögonen för dom orden. Dom känns mer okej
än dom andra. Men det verkar inte lyckats riktigt. Kanske inte direkt kan göra något?
Bara att acceptera?

Lite updatering om VHS-spelaren som jag trodde var sönder igår... Min plånbok som
varit borta i månader, eller något år låg i den. De var därför den inte fungerade.. Så
just nu sitter Ellicka-sötnos och äter lite flingor i sin musseklänning(som även den varit
borta i evigheter), vi kollar på min gamla Scooby Doo film som jag kollade på när jag var
riktigt liten. Gud vad jag har saknat alla mina gamla barnfilmer. Kul att dom kanske kan
komma till anvädning igen. E verkar dock inte lika glad i dom som jag, men jag förösker..

Jag är en riktigt lat tant och väntar på att R ska servera potatismos & kötbullar. Jag
själv sitter och tycker synd om mig själv som drömt en jätteobehaglig mardröm hela
jäkla natten. Så har jag ont i halsen också. Så det är såklart jättesynd om mig. Jag har
tur som har R och kan ta mig med en nypa salt.

När Scooby är slut så ska jag kolla på Tjenare Kungne. R hittade den filmen idag när
han plocka. Den har varit borta ett tag, men de visade sig att E gömt den i något
förvar för leksaker. Jag gillar Tjenare Kungen, var verkligen inte igår jag såg den. Så
utspelar ju den sig på 80-talet, så kan jag fnissa för mig själv över hur roliga alla ser
ut, och allt där till. Så kan jag snegla över på R och fråga "Såg du ut så? Hade du såd-
ana kläder? Dansa du till sådana musik? Såg dina tjejer ut så i håret?" Underbart!

2 praktexemplar i liknelse på hur R's töser såg ut förr? Eller för extremt för dig Herr R?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0