Måndag morgon.

Datum:2008-03-17 Tid:07:47:19
Kunde såklart inte somna om efter M vaknat och traskat iväg till jobbet. Kände
av kissenödigheten direkt och fick stappla mig upp. När jag gick in i sovrummet
igen såg jag att de snöade. Blev lite ledsen. Under hela Nov och Dec tänkte jag
att de skulle bli så mysigt med snö ute(Eftersom jag hade 2 wowchars i winter-
spring, nördiga jag). Snön kom aldrig och nu har man verkligen blivit inställd på
våren. Tyckte igår att de var så skönt och varmt när jag var ute, och man kände
att de är påskväder och hoppades på att de skulle hålla i sig tills Skrutten kommer.
Men tydligen inte, eftersom de snöar nu. Blir så fruktansvärt less. Fick till och med
en julkänsla när jag gick in i köket och värmde te nyss, riktigt obehagligt.
Så jag fick sätta mig och dricka te framför datorn, eftersom jag inte ser något
fönster här ifrån. Så fick jag lägga in The Smiths alla plattor i playlisten, så man
fick en gnutta känsla av vår(lyssnade på dem hela förra våren och somaren).

Satt och funderade på barndommen lite förut. Om en hemligtklubb jag fick vara
med i när jag gick på dagis på Södergården. Jennie och hennes "coola" vänner
startade en klubb som gick ut på att alla skulle sno smycken från deras mammor
och lägga i en låda som Jennie skulle förvara eller gräva ner. Och den klubben
var ju inte så lätt för mig att delta i. Jag hade ju ingen mamma att sno smycken av,
och min pappas ringar från tekniskaprogramet var väl inte något som skulle charma
Jennie och hennes undersåtar. Istället kom jag uppsmygandes på kullen med mina
hårspännen med jörjungfruar i plast och liknande tofsar, något som dom inte blev
glada över. Speciellt inte Jennie, ändå tog hon dom och la i sin lilla låda. (I hoppet om
att jag skulle få tillbaka dom.) Efter några tips från de andra flickorna om hur man snor
smycken från sina mammor gick vi ner från kullen och klubben glömdes bort. Jag
fick alrig tillbaka mina plastspännen och jag kan väl nästan lova att de andra tjejerna
inte fick tillbaka sina broscher och halsband dom snott från deras mammor. Och
de var ju riktigt fina smycken, som säkert gått i arv eller köpts för resterna på någon
lön. Och idag kanske dom fortfarande ligger nergrävda på Södergården, om dom
ens blev nergrävad. Men jag tror mer på att Jennie har burken med smycken kvar
någonstans, eller så har hon sålt smyckerna(och säkert använt min hårspännen).
Jennie, idag beskyller jag dig för att folk inte alltid gillade mig på dagis och förskolan.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag gillade dig Anna! Vi hade ju jätte skoj på södergården:)

2008-03-17 @ 20:51:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0