4 Januari.

Datum:2008-01-05 Tid:02:27:13
4 Januari är en dag då min farfar och min fars sambo delar dag. Båda föddes denna
dagen för ett olika antal år sedan, och tvingas nu dela med sig av sin födelsedag varje
år. Jag tror inte att dom egentligen bryr sig, men varje år någon fyller jämt, så får den
personen mer uppmärksamhet, en den andra som fyllde udda.
Idag var det en sådan dag, min farfar fyllde 80 och de nalkades stor kalas i Annelunds
vilan. Vänner och bekanta, gamla arbetskollegor till farfar och såklart familjen var bjudna.

Jag som naturligtvis är sämst på att vakna, och passa tider höll även tradiotionen idag
att komma sent. Jag vaknade halv 1, en halvtimma innan kalaset började.
Så panik ur sängen för en dusch och fixa håret. Och jag skickade ner M till tvättstugan för
att hämta mina kläder, när han märkte att någon idiot i huset stängt av torken, så att mina
kläder fortfarande var dyblöta. Så underbara M hårblåste alla mina kläder, så jag skulle
slippa gå naken till kalaset.

Vid 2 halkade jag in i villan, precis i rätt stund då folk slank ner vi borden för att ära mat
från buffén. Jag som var vrålhungirg tyckte de var vädligt trevligt att få vräka i sig potatis'
gratäng, olika kötter och rikliga sallader driekt. Och att få en en servitris fylla på bubbel-
vatten i mitt glas så fort jag tagit den sista klunken.
Något som förstörde var att min bror fick mig att smaka på en bit kronerskocka, något
som jag aldrig kommer att glömma, och aldrig kommer göra om. En smak som satt i länge
i munnen, och som vägrade försvinna vad jag än stoppade i mig.

Tal nalkades även. Bekanta, och min farfars gamla chef berätta om stårdåden min farfar
gjorde under sin arbetstid. Vilken duktigman han var som alltid stod nyrakad och fräsch
i hotelllobbyn varje morgon, även fast dom varit ute och festat hela nätterna med klienter.
Kul att höra sådana saker om sin farfar. Att upptäcka att han faktiskt är och var så mycket
mer än bara farfar. Synd nog var de så många tal att maten hann att kallna innan alla få
sagt sitt, och gjort sina skålar.

Nu är jag såklart jättetrött efter stressat, och träffat massvis med personer. Men jag försöker
hålla mig vaken ändå. M's bästa vän är här över helgen för att lana. Och snart kommer dem
att laga tacos till min(numera) tomma mage.
Bebisen håller igång som fan, och de börjar bli lite obehagligt av all styrka den har, för den
lyckas få in rejäla sparkar och slag här och där. Men jag tar de ändå som ett friskhetstecken,
även fast han eller hon mörbultar mig innefrån.


En liten söt overall jag & M hittat på ellos.se som jag måste köpa.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh, jättesöt överall verkligen! Fast finns nog en risk att bebisen får in fötterna i de vida benen och fastnar när den sparkar, men det är ju bara att hålla koll och dra ut de igen.

2008-01-05 @ 16:40:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0