32+5.

Datum:2008-02-27 Tid:12:38:26
Vaknade för ungefär en halvtimma sedan. Ritkigt ångest att jag sov så länge.
Men jag sover ju så dåligt nu när jag är gravid. Byter sida när man tappar känslen,
går upp och kissar. Sen drömmer man sådana konstiga drömmar, så den känns
inte som man är utvilad när man vaknar. Känns mer som du är fylld av nya intryck
och händelser. Jättejobbigt att aldrig känna sig riktigt pigg efter en hel natt.

Igår kom far och Eva hit och skulle pilla upp våra gradinerstänger. Och efter mycket
pill och illaluktande lim så fick vi upp dem. Sedan när vi ändå var igång så skruvade
dom upp taklampan i köket över köksbordet. Dock var de något konstigt med de
elutaget för lampan, så de får fixar ordning i helgen. Vi åkte till iväg för att kolla på
något till lampan, jag förstod aldrig ritkigt vad. Det fanns iaf inte. Men när vi ändå
var där så tyckte Eva att jag skulle välja några gardiner om jag ville ha. Så jag
gjorde som hon sa och valde ett par till vardagrummet. Ett par svarta med vita
prickar på. Kändes vädligt neutralt. Vågade inte ta vad som helst när M inte var med.
Men nu har vi iaf äntligen gardiner i vardagsrummet. Så nu kan tanten i huset brevid
inte stå och kolla på oss längre bakom sina blomkrukor.
M gillade förövrigt gardinvalet. Och nej, jag bestämmer inte allt hemma hos oss.

Idag slutar faktiskt M vid 18, istället för 21. Något som jag uppskattar. Då slipper
han kommer hem vid 21:30 och bara hinna säga "Hej" för att sedan rinna i säng.

Idag är den även bara 50 dagar kvar till BF. Helt otroligt. 50 ynka dagar.

Sedan vill jag verkligen färga håret nu. Ser verkligen förjävligt ut. Vågar knappt visa
mig ute. Sedan att få klippa av allt detta slitna hår hade varit något. Jag har inte klippt
mig sedan i början på Oktober. Och jag som plattar håret varje dag ser verkligen
ut som ett risigt fågelbo. Sen vet jag inte hur mycket tid jag får att springa och klippa
mig efter skrutten är född. Så det vore jätteskönt att få de gjort. Men jag får ser hur de
blir med det. Man kan ju inte få allt här i livet.

Kommentarer
Postat av: Anki

jag är as bra på att klippa hår, det borde vara mitt yrke egentligen! säg till om du vill bli klippt!

2008-02-27 @ 18:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0