2 Februari.

Datum:2010-02-02 Tid:17:14:51
Fortfarande sjuk. Plus att jag och bror troligtvis smittat ner Ellie. Hon är varm och gnäller
för de mesta. Hela förmiddagen spenderade hon att bli buren av mig, eller att gnälla tills
jag bar henne igen. Hon har inte viljat äta något. Allt jag visat, eller lagt upp har hon bara
skakat på huvudet eller slagit bort. Ett sätt att veta att hon verkligen är sjuk på är när
man frågar "Ellicka, vill du ha en pepperkaka?" och hon säger "Nej.", då vet man de inte
är bra. Hon som alltid pekar på pepparkaksburken, alternativt springer till den så fort
någon råkar nämna order 'pepperkaka' i en mening.

Idag har dagen annars vairt väldigt lugn. De är så fruktansvärt mycket snö ute, så det
har inte ens varit en idé att komma ut med vagnen. Man kommer verkligen inte fram när
de är så tjock överallt. Även fast dom ploggat, så har dom ju inte ploggat så man kommer
fram med en vagn, om man inte är nere i centrum. Busshållsplatserna är ju skitsvårt ock-
så. Som förra veckan när vi skulle till dagis vid kvart över 6 på morgonen. Jag & Ellicka
hade ju bara rena uren att min pappa sa att han kunde köra oss till busshålldplatsen för
de var så mycket snö. Men eftersom de var så tidigt att dom inte ens plogat upp våra
närmsta busshållsplatser, så de var inte förens några busshållsplatser senare vi faktiskt
kunde stanna och veta att här kommer bussen kunna släppa på oss.
Och nu är de ju ännu mer snö. Högarna är ju skithöga när man tittar ut. Dom går ju lätt
upp till höfterna och högre än så på vissa ställen.
Bort med snön nu, jag vill ha vår! Vill kunna gå ut och leka med Ellicka i en park eller
något. Veta att hon inte blir skitkall efter en stund, även fast man pucklat på henne jätte-
mycket med kläder.

Idag är de 58 dagar kvar tills jag åker till England. Önskar de var nu typ. Eller inte nu
eftersom jag är sjuk. Eller, jag önskar att jag var frisk och att de var nu! Saknar Chris
något så otorligt. De är så sjutk svårt. Att vara totalt dökär och inte kunna vara nära den
person. Inte kunna se eller höra dens röst varje dag. Usch. Men men, 58 dagar som sagt!

Nu ska jag och Pellan mysa lite i soffan. Hon är alldeles varm och supergnäll. Ligger här
brevid och gnuggar sig i ögonen. Min lilla loppa!

Ellicka för några kvällar sedan. Precis innan läggdags passar hon på sova i kattkorgen.

Kommentarer
Postat av: tudd

gud, hon har verkligen blivit stor nu! nästa gång jag är i borås MÅSTE vi verkligen träffas! vill inte att ni ska glömma bort mig :(

2010-02-02 @ 18:06:30
Postat av: Barakids - uppdaterar om allt som har med barn att göra

God dag! Vi surfar runt till föräldrabloggar och vill passa på att tipsa om denna nystartade blogg som kommer uppdatera om allt nytt som har med barn att göra. Kläder, prylar, erbjudanden och rabatter

2010-02-03 @ 14:08:34
URL: http://barakids.blogg.se/
Postat av: FLOOSAN

Trevlig söndag!

2010-04-18 @ 09:18:39
URL: http://floosan.blogg.se/
Postat av: ♥ [ROSAMARTINA] ♥

"Keffanna om NY DESIGN (01 Februari, 15:42):



Hejhej! Du pysslar fortfarande med designa bloggar etc gissar jag på? :p Hur ligger de till med sådant nu, kostar de pengar etc? Kramar till dig och vovven!"



Hej Anna!

Bättre sent än aldrig med ett svar!

Jag designar fortfarande bloggar och tar runt 200kr för en design. Men om du mailar mig på [email protected], kan vi komma överens om något :)

Stor kram till dig och Ellicka!!!

2010-04-27 @ 10:41:46
URL: http://rosamartina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0