5 November.

Datum:2008-11-05 Tid:07:44:49
Jag har flängt runt och läst alla bloggar jag brukar läsa här innan jag satte mig för att
skriva en truddelutt i min egna. Och väldigt många har skrivit om USA's nya president,
Barack Obama. Är jag den enda i hela vida världen som en följt detta valet ett skvapp,
en som inte haft tid, allra mindre inte brytt sig ett skit om detta?
Jag får väl gratulera och hoppas att de blir lite ändrig i USA, och i världen. Så att denna
jord att en hyfselig utsikt inför framtiden.


Igår var de en sådana där jobbig dag och kväll. Jag var sjukligt trött efter jag kört ut
min kropp stenhårt de senaste  veckorna. Så igår var jag bara sur sur sur. Sur på
mig för jag var trött. Sur på M för jag var trött och tyckte allt han sa och gjorde var elakt
och dumt. Jag var sur på Ellicka, fast inte på henne. Men jag var sur att hon inte var
lika trött som jag så vi kunde gå och sova. Även fast jag satt och nickade till i timmar
lyckades jag mig hålla vaken. Jag, M och Ellicka kollade på Hellboy 2. Sedan lekte
jag och Ellicka en stund på golvet. Och framåt halvnio när jag trodde att jag skulle dö
av trötthet så såg jag ljuset i tunnlen, och Ellicka däckade i min famn. Så då fick både
jag & Ellicka sömn och vi sov fram till halv 7 och båda var pigga och gick upp.
Ellicka var inte ledsen igår, och gnällde lite till och från, men aldrig ledsen. Våran tjej
är för bäst, hon är aldrig ledsen. Nästan alltid glad.

Elin hette en tjej som frågat mig en sak. Och eftersom du inte lämnade din blogg
eller något annat att kontakta dig med får jag svara här.
Du undrade hur stor Ellicka är nu, vikt & längd. Och jag skäms att säga de, men jag
vet faktiskt inte! Hon hade 6månaders kontroll förra veckan, men jag som är virrig
hade blandat ihop dagarna och missade tiden, och väntar nu på en ny. Men jag kan
säga att hennes kläder i storlek 68 börjar bli förlitet. Iaf i armarna och ben. Och de
kan vara lite krångligt på vissa bodies att knäppa. Så ganska stor här hon nu våran
tjej. Men såfort jag varit på 6 månaderskontroll skriver jag läng & vikt!

Jag hade passat på att kanske spela lite Wow nu på förmiddagen, eftersom jag
är vaken så tidigt. Och Ellicka börjar bli lite trött nu igen. Men så kom jag på att de
är vecklig shutdown fram till klockan 11, skit tråkigt!
M hade även spelat några instancer igår utan mig, eftersom hade inte hade något
att göra när jag somna så tidigt. Såklart fick han en sak som jag spammat efter
i ett antal dagar. Fusk!

Nu ska iaf jag och tjejen se på lite Gilmore girls och mysa på filtarna på golvet.





En liten uppdatering med bilder från mys på golvet. Ellicka lyckades rulla in sig själv
i ett lakan, och jag fick knappt loss henne. Men hon låg där som den gladaste mumien
jag någonsin sätt.
Hon somnade nyss, hon var helt slut! Skulle byta blöja på henne, men hon sten somna
och vakna inte ens när jag bytte blöjan! Aldrig varit med om de tidigare. Hon låg de och
stensov och ryckte bara till lite i ena benet när jag torkade henne med en våtservett.
Helt sjukt, hon måste varit alldeles slut!

Kommentarer
Postat av: Fia

Hej! super söt flicka du har:) har läst din blogg några dagar nu och kom på igår att vi födde på samma stället, alltså i Borås eller är jag helt ute och cyklar? ha en bra dag. :)

2008-11-05 @ 08:40:45
URL: http://annsofieakesson.blogg.se/
Postat av: Elin

Sorry att jag inte lämnade min blogg, hann inte så långt :P Haha, jag känner igen det där med att vara förvirrad med vilken dag det är.. Huvva, mitt minne är inte vad det varit :P Nåja, jag har inte så mycket att komma med när det gäller blogg, bara så du vet...

2008-11-05 @ 13:23:06
URL: http://brightvividangel.blogg.se/
Postat av: Anki

åååh! jag vill också bara ligga och rulla runt på ett golv med filtar i gosida kläder!

Fan vilken slapp röv jag ska bli när jag får barn haha!

2008-11-05 @ 19:29:15
URL: http://annkristinjenssen.blogg.se/
Postat av: Fia

Nja där var två som var bra men där var ju några som inte borde vara barnmorskor men överlag va det bra. :) kram

2008-11-05 @ 20:12:13
URL: http://annsofieakesson.blogg.se/
Postat av: Fia

vi fick våran dotter den 29 juni :)

Jag skulle med ha ahft en sur gammal kärring men när dom skulle byta av så bad jag en av tjejerna säga att jag inte ville ha henne. och som tur var så fick vi två bra :) Min kille sa att han kände igen dig. (Han kommer från borås) men han var inte säker..



kram

2008-11-06 @ 01:33:01
URL: http://annsofieakesson.blogg.se/
Postat av: Helen

Hejsan, vilken söt liten dotter du har =). Man får lov att vara snurrig efter man fått barn de va jag med när vår dotter titta ut i världen & kan vara när de blir mkt omkring mig ibland =).



Kram

2008-11-06 @ 04:29:19
URL: http://madeleinesmamma.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vilket härligt leende =)

2008-11-06 @ 22:58:04
URL: http://misseverything.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0