Med klumpen i halsen.

Datum:2008-05-11 Tid:23:20:52
Här sitter jag med en klump i halsen. Helgen är över, och jag tycker att den
inte varit mer än några timmar lång. Allt jag skulle fixat har inte blivit av pga
av brist av tid. För när Ellicka väl fått ro har jag duschat, ätit eller slappat
framför datorn. Så tvätthögen som vi skulle tvättat upp i igår eftermiddag
ligger fortfarande gigantiskt. Dammråttorna ligger och växer till sig.
Något som jag har mest ångest över är att jag och M aldrig hann ta oss ut
med Ellicka i vagnen. Så jag fick aldrig öva på det. Öva på att få ut vagnen,
öva på att få ner tjejen i vagnen och hålla sig lugn.
Imorgon är de måndag = första besöket på BVC. Dit måste jag ta mig ensam
med Ellicka. En halvtimmas promenad dit, och lite mer än en halvtimma
hem, eftersom de är uppförsbacke på hem vägen. Besöket på BVC tar nog
en liten stund. All denna tid blir ganska mycket tillsammans, och då kommer
de blir så att Ellicka blir vrålhungirg, och eftersom ammningen fortfarande
inte fungerar när jag sitter så har jag sjuk ångest. Hur ska de fungera
imorgon? Jag ska gå iväg från hemmet själv för första gången med min
dotter i en vagn jag inte ens vet hur jag ska få ut ur lägenheten, sedan om
hon blir hungirg vet jag inte hur de kommer gå.
Jag kommer nog börja gråta när som helst. Dels är jag helt utmattad, dels
för jag är sp in i helvete nervös inför morgondagen.
Jag känner mig verkligen som världens sämsta mamma, och de gör ont.

Kommentarer
Postat av: Tovan tycker

Du är världens bästa mamma för Ellicka! Jag tänker på dig. Kram

2008-05-12 @ 00:42:16
URL: http://tovan.se
Postat av: Anonym

amma på bvc? det brukar de inte ha nåt emot tvärtom!
Jag var också sådär nervös hela tiden,fick kånka ner med vagnen för flera trapppor i vårt lägenhetshus och i mitten av vintern med en nyfödd! MEN..det där går över,man får försöka inte vara så uppjagad hela tiden.
Jag tycker du är duktig.

2008-05-12 @ 08:48:52
Postat av: Josefin

Du kommer fixa det här aldellese utmärkt, oroa dig inte. Vagnpromenaden kommer säkrt gåå jättebra, med tanke på att barn oftast sover bättre ute i n rullande vagn :) Du är jätteduktig & en bra mamma åt sötnosen Ellicka _)

2008-05-12 @ 10:24:48
URL: http://wigren89.blogg.se
Postat av: Ida

Amma på bvc! Jag hade ju en skitknepig amning och var rädd första gången vi skulle dit... Men jag fick lite hjälp av bvcsköterskan!

2008-05-12 @ 11:14:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0