En småsjuk tenarkoman.

Datum:2008-05-27 Tid:01:59:31
Min hals är svullen och röd, jag tror minsan att jag är en gnutta sjuk. De känns till
och med som de antagligen kommer att bli värre. Jag är livrädd för att detta komma
utvecklas till halfluss, något min kropp är vädligt redig på att få till runt denna tiden
på året. Jag vill ju aboslut inte smitta ner Ellicka, de är ju farligt för henne att få en
infektion i så låg ålder. Och om jag blir sjuk, hur kommer jag då orka tahand om
Ellicka då? Jag brukar inte ens orka tahand om mig själv när de är halsfluss, då
burkar jag mest ligga i feber & kämpa med att svälja. Men nu när jag har en liten
tjej går ju inte det, de finns ju inte ens ett alternativ att göra så. Usch, hoppas verkligen
inte denna förkylningen utvecklar sig mera.

Natten med Ellicka gick förvånadsvärt bra, iaf på hennes front. Hon somnade kring
23, och sedan vaknade hon inte förens M skulle gå till jobbet vid kvart i 7! Jag är
fortfarade helt förvånad över hur kunde stå sig så länge med en blöja och utan mat.
Nackdelen var att jag lyckades ju aldrig direkt somna. Jag låg uppe länge och de
hann bli ljust och jag var trött. Men tänkte hela tiden att jag inte fick somna för att när
som helst skulle Ellicka vakna och vilja ha blöjan bytt eller mat. Men icke, hon sov
bara på knäppttyst brevid mig i sängen. Sådär låg jag och varken vågade eller kunde
somna samtidgt som solen gick upp och avsnitt efter avsnitt av Gilmore Girls spelades.

Jag och Ellicka har även fått våran lilla egna grejj för oss. För varje gång Ellicka har
somnat och sovit i en liten stund, så jag är helt säker på att hon sover tungt och inte
kommer vakna, då passar jag på att värma en kopp te. Och preci när te't är klart och
jag ska ta min första klunk så är de som någon väcker Ellicka och ber henne börja
skrika. Så de står tekoppar lite här och var i lägenheten, och jag måste gå på kopp
jakt varjegång jag ska diska. Så förut var jag tenarkoman och drack kopp efter kopp,
men nu sedan Ellicka föddes så får jag inte de. Nu blir de max 2 koppar om dagen.
En när M kommer hem från jobbet, om jag har tur. Annars blir de bara min nattliga
kopp te. Egentligen kanske Ellicka fakiskt bara gör mig en godgärning eftersom te
inte är nyttigt.

Nej, nu ska jag fortsätta slurka upp mitt natt-te och vänta på att tvätten är klar(ja, jag
tvättar mitt i natten). Sedan ska jag på låg volym lyssna på massa Morrissey/The
Smiths låtar nu när M sover. Jag får passa på när han inte hör, eftersom han hatar
Morrissey, och allt som har med Morrissey att göra.

Morrissey - That's how people grow up.

Kommentarer
Postat av: Pauline

Mjau! Estridh & jag har en liten överraskning här som Ellicka ska få. Sååå, om du vill mejla er adress så kan vi lägga paketet på lådan så fort som möjligt :D

/Pysselverkstan

2008-05-27 @ 21:06:22
URL: http://www.sofiapauline.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0