22 Maj.

Datum:2008-05-22 Tid:20:55:11
Idag är jag fruktansvärt frustrerad och trött. Inatt har iofs Ellicka varit jätteredig
och bara vaknat en gång vid halv 4 för att äta och få blöjan bytt, och somnade
sedan om direkt. Nackdelen var att jag aldrig hann och somna förens en stund
innan hon vaknade, och hade samma problem efter hon somnat om igen.
Då kunde jag inte somna, jag bara låg och vred på mig samtidigt som jag såg
hur de blev allt ljusare och ljusare utanför fönstret. Efter ett tag tröttnade jag
och satte på Gilmore Girls. Min räddning. Stängde av när jag började bli trött
igen, somnade en stund men vaknade igen när M och hans mamma skulle
till jobbet. Då vara de samma visa igen, fast denna gången vaknade Ellicka och
ville ha mat och ny blöja. Sedan har dagen forsättet med att lill tjejen haft ont
eller något, för hon har skrikit nästan varje vaken stund. Sedan har hon små
sovit i 5-20 minuter för att vakna och skrika eller äta. Stackars liten. Själv blir
jag skit ledsen för att jag inte tycks kunna hjälpa henne och för att jag är jätte-
trött och hungirg.

Vi var på BVC igår, och Ellicka charmade BVC-sköterskan. Hon låg på bordet
och kissade lite, men log och hade väldigt bra ögonkontakt. Hon följde efter
en rödkloss med blicken, så då vet vi att hon inte är blind. Nu vägde Ellickan
nästan 1kg mer än vad hon gjorde när hon föddes. Igår var de nästan 4,3kg.
Hon var nästan 54cm lång också. Imorgon blir tösen en månad gammal och
då ska vi börja ge henne AD-droppar.

Idag är det den 22 Maj, de betyder alltså att de är Morrissey's födelsedag, för
er som är intresserade. Idag fyller popikonen 49 år, och ni som är i Stockholms
området kan ju alltid gå till krogen 'Sodra Bar' där andra Morrisseyfans kommer
fira hans födelsedag med en helkväll med Morrissey låtar, samt snack om
oförglömliga Morrissey minnen. (Stod de iaf när jag läste om det.)
Och nej, jag ska inte dit.

image236

Kommentarer
Postat av: josefin

det är inte alls stor skillnad på våra bebisar fast julia typ är en månad äldre. HOn är ju 56 cm och väger 4,9 ;) hehe. Men duu, meer kort på sötnosen :)

Vet hur irriterande det är när man bara ligger och vrider sig o inte kan somna. det gjorde jag med inatt :P Helt värdelöst.

Haha, han har ju snygga ögonbryn, han på bilden xD ;)

2008-05-23 @ 01:05:23
URL: http://wigren89.blogg.se
Postat av: rebecka

har hon ont i magen, lilltjejen?
det låter ju inge vidare att hon bara skriker ..
fundera över vad du äter för någonting, det går ju ut i mjölken. kål, lök och stark mat som vi kan bli dåliga i magen av är jobbigt för bebismagar, kanske kan vara ett litet tips? :)
kram kram

2008-05-23 @ 09:02:52
URL: http://dansaraldrignykter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0