Ny lägenhet!

Datum:2008-06-03 Tid:09:20:50
M och hans mor har fixat en ny lägenhet till oss. Så i mitten av Juli flyttar vi ur våran
sletna lägenhet och flyttar in en vindsvåning på 2 r.o.k på Göta med stor balkong,
badkar och kabeltv. Allt sådant som vi inte har i våran nuvarande lägenhet.
Det känns verkligen jättekul och jätteskönt att flytta härifrån och slippas dras med
våran hyresvärd, de jobbiga grannarna och alla småsaker som inte fungerar.
Sedan kanske de är dåliga grannar där också, men jag får väl stå ut, de är säkert
mycket mycket bättre än det är här.
Jag har dock aldrig sett lägenheten, de har bara M och hans mamma gjort. Dom
fick ett erbjudande på den och for iväg illa kvickt en eftermiddag och båda tyckte
den var jättefin. Och så som de har beskrivit den så låter den jättemysig. Sedan är
de vita och vinröda väggar i lägenheten, 2 av de färgerna jag gillar mest, så de
kommer nog bli klockrent. Sedan kommer de bli kul när jag kommer ditt när vi
flyttar in och får se den för första gången. Kommer troligtvis bli en bra överaskning.

Idag ska min syster komma och gå ut med Ellicka. Känns jätteskönt dels för mig
och för henne. För då kommer hon ut i friska luften och så lär hon sig att vara med
andra personer än mig & M. Sedan måste jag ner till stan och fixa lite, och de är
ganska skönt att kunna göra de utan att behöva dra med henne och vagnen in &
ut ur alla butikerna. Sedan måste jag testa lite kläder, och de kan nog bli lite klurigt
att göra om jag var tvungen att hålla ett öga på henne hela tiden.
Sedan verkar Ellicka tycka de är mysigt med syrran, för hon är nästan aldrig ledsen
kring henne, enbart när de är blöjbyte eller hunger.

Just nu ligger Ellicka och sover efter en midre lugn ammningstund. Hon verkade
inte riktigt kunna bestämma sig för om hon skulle äta eller inte. Utan låg mest och
tuttade och sparka & sprattlade. Sedan släppte hon tutten och skrek lite för att sedan
börja tutta igen. De var en riktigt sport att få henne lugn.
Jag borde egentligen passa på att sova nu med, eftersom syrran skulle höra av sig
vi 12. Vore bra att iaf få några timmars sömn, eftersom jag såklart inte kunnat sova
inatt igen. Och eftersom de är så fruktansvärt varmt kommer jag säker dö i stan.

Måste säga att Ellicka vara så söt också förut. När hon låg i babysittern helt knäpp-
tyst så släppte hon heltplötsligt till en rejäl brakfis och gav mig sedan världens
största leende. Kändes nästan som hon skrattade för hon märkte att jag märkte när
hon la brakfisen, dock vet jag ju att hon är ännu inte så utveklad att hon faktiskt tänker
så. De är så sött med eftersom hon ler hon inte bara med munnen, utan klämmer
verkligen till med hela ansiktet. Ögonen, munnen, kinderna, underbat! Hon kan vara
så mysig vårann lilla tjej.

Sedan kan jag erkänna att jag har den här irriterande låten på hjärnan. Jag står
och sjunger lite från låten då och då. Så grannarna måste ju tycka att jag är galen
när jag står och diskar med fönstret öppet och sjunger: "Everything comes down
to Poo" .
Skäms riktigt över mig själv. Och jag vill ju inte direkt att de är en låt som
Ellicka ska känna igen när hon blir äldre för att hennes mamma sjöng den om &
om igen när hon växte upp.

Kommentarer
Postat av: Natalie B

Hej!

Svara gärna på dagens fråga i min blogg!
Ha en fin dag!

//Natalie B

2008-06-03 @ 09:45:01
URL: http://natalieb.blogg.se
Postat av: Åsa

Lika bra att hon får vänja sig direkt. Jag spelade alltid Lundell för min äldsta när hon var liten. =)

2008-06-03 @ 12:42:12
URL: http://wessand.blogg.se
Postat av: Pauline

Hej! Jag slängde ihop ett inlägg om hur jag slutade amma alldeles nyss, tänkte att det säkert finns fler som undrar så jag skrev det i ett inlägg istället :D

2008-06-03 @ 16:20:46
URL: http://www.sofiapauline.blogg.se
Postat av: Junitjej

Vad kul med en ny lägenhet!
Vilken snygg blogg!
Hoppas du också har
kunnat njuta av sol
och värme idag!

2008-06-03 @ 18:49:57
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Pauline

Fast när bebisarna är så små som Ellicka är behöver dem äta var och varannan timme. Så är det. Amningen är SÅ mycket bättre om du väl har kommit igång med det och det funkar. Annars lär du ju ändå hålla på och värma och blanda ersättning varannan timme och ge henne flaska. Det är betydligt mer praktiskt att bara ha bröstet att ge. Sen när man ska iväg någonstans behöver man inte tänka på maten, den finns alltid med precis när hon vill.

Ja, jag skulle verkligen fortsätta amma om jag var du. Hon är så pass liten fortfarande. För det blir inte enklare att börja flaskmata! Sen kommer ju din mjölkproduction gå ner om du trappar ner redan nu.. Ja, äsch, jag tycker verkligen du ska fortsätta!

Om det inte är en massa problem såklart och det inte funkar annars. Men prata med BVC, de har säkert en massa bra tips på hur du kan göra.

Kram!

2008-06-04 @ 10:58:26
URL: http://www.sofiapauline.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0