17 Juni.

Datum:2008-06-17 Tid:17:51:07
Jag var otroligt dum inatt och satt och spelade wow till klockan 5. Så idag har jag varit
någotlunda trött och sliten, men ändå tycker jag att jag är piggare än vad jag borde
vara. Ellicka har ändå varit väldigt lugn idag, sovit de mesta delen. Och dom stunderna hon
varit vaken har hon inte varit direkt gnällig, bara om hon var hungrig eller gjort något i
blöjan. Hon har blivit mer vaken nu och jollrar nästan alltid när hon är vaken. Hon kollar
runt sig hela tiden och så fort man få ögon konakt med henne kommer ett litet ljud och
ett stort tandlöst leende. Hon är för mysig ibland.

Nu vill absolut inte ligga eller sitta. Utan man måste alltid hålla henne så hon får stå
upp. Ibland vill hon bara stå och titta ut över rummet, eller så vill hon "gå". Hon sätter
ena foten framför den andra, och gör sedan samma sak med den andra foten. Jag
tycker de är helt otroligt att en sådan liten bebis faktiskt förstår hur man ska göra med
benen och föttena när man ska gå. Såklart glömmer hon ibland bort att man måste
använda båda fötterna, så då flytter hon bara ena foten ett steg framåt hela tiden tills
de inte gå längre. Då slutar hon spänna fötterna och ser hon trött och förvånad ut.

Idag blev de aldrig stan för mig och Ellicka. Jag har inte hunnit göra iordning mig,
och de har regnat en massa till och från hela dagen. Och jag är mindre sugen på att
dra med mig Ellicka ut när de öser ner regn. Känns inte rätt mot henne, eftersom hon
inte gillar att ligga i vagnen om hon är vaken. Och de är väl mindre kul att bära på
henne när de de regnar. Då skulle ju hon bli dyblöt och sjuk.
Så imorgon ska jag föröska ta mig ner till staden efter M slutat sitt jobb. De är ju sista
dagen jag har chansen innan midsommar, eftersom vi åker ner till Varberg på torsdag.

Nu är M i stan, Ellicka sover lite så jag ska passa på att dricke lite te, spela wow och
vräka i mig Polly Aloha. Underbart goda. Jag brukar inte gilla Polly, men med Aloha
smaken kan jag inte låta bli att hålla mig ifrån dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0