Faderskapspapper & Vårdnad.

Datum:2008-02-19 Tid:10:56:45
Det blev ett besök igår till Familjerätten för att få papper påskriva om att M
är pappa till lill skrutten i magen. Jag tyckte det gick vädligt smärtfritt och fort.
Vi kom in på ett litet kontor där en dam förberett med en massa papper.
Så först fick vi visa våran ID kort så att det verkligen var vi som skulle vara där.
Sedan pratade hon om vad de var för papper vi skulle skriva på och varför.
Hon berättade även att enligt folkbokföringen bor jag & M inte tillsammans,
utan jag står fortfarande kvar på min gamla adress. Något som både jag &
M blev förvånade över. Eftersom jag fått brev om att jag bor här, och all min
post kommer hit.

Vi fick hur som svara på några frågor privat. Så först fick M gå ut medans
kvinnan frågade om jag haft sex med någon annan under perioden som
jag blev gravid.(Och om folk är nyfikna så var svaret Nej, jag har inte det.)
Sedan frågade hon hur länge jag känt M och när vi blev tillsammans.
Sedan fick jag gå ut och skicka in M som fick frågan om han ville ha ett DNA
test, men det ville han inte. Sedan frågade hon hur säker han var på att de
var hans barn, så fanns de fyra alternativ. M tog Mycket säker, tror jag han sa.

Sedan fick 2 vittnen(inte jag & kvinnan) bevittna när M skrev på faderskaps-
papprerna så att han inte kan påstå någon dag att han inte gjort det.
Sedan passade jag & M på att skriva på direkt om att vi ska ha gemensamm
vårdnad om bebisen. Något som jag & M tagit förgivet att de är när barnet
föds. Men så var de tydligen bara om man var gift. Men nu står det iaf i
papper att jag & M är föräldrar och har gemensam vårdnad om skrutten.

Vi kom hem sent, för vi gick till M's mamma och satt där och pratade om allt
mellan himmel och jord tills vi insåg att vi suttit där i över en timma, och att
hennes tåg gick om en kvart. Så då skildjes vi åt. Hon gick till tåget, jag &
M gick till City för att köpa sylt.
Sedan när vi kom hem var båda helt slut. Jag hann inte med så mycket mer
än steka pannkakor till M så han hade lunch tills idag på jobbet och så spelade
vi en runda Betapet. Sedan var båda trötta och gick och la oss för att total somna
klockan 22.

Idag gick jag upp 6 som vanligt och har suttit och väntat framför TV på att klockan
skulle bli 9 så ett företags telefonlinje skulle öppna. Ringde dit vid 3 minuter
över 9. Fick svar att kvinnan jag sökte var upptagen och att hon skulle ringa tillbaka
så fort hon kunde. Hon ringde nyss och vi bestämde lite saker och byte lite
information. Så nästa Torsdag ska jag & M gå och kolla på en 2a på Druvefors.
Hoppas att vi får den, men att få en lägenhet i Borås är ju näst intil omöjigt.
(Men får vi den där så har jag egentligen ingen ursäkt längre för att inte kunna
gå 200m till Stella och hämta planscherna som hon snällt förvarar. Förlåt.)

Nu blir det dusch, Sjunde Himlen och några sparkar i revbenen. Sedan te och
en promenad till stan för att träffa BM Åsa och mäta lite mage och lyssna på
skruttens hjärtljud.

Kommentarer
Postat av: Anna

nej jag har redan fått min dotter. Hon blir 10 månader snart, la bara in en bild från grav :)

2008-02-19 @ 15:51:30
URL: http://bellaforever.blogg.se
Postat av: Tu Madre

Fick ni skriva på faderskap redan innan förlossningen?

Tack för kommentaren. Nej jag tog inte illa upp. jag vet att mitt val av killar inte har varit det bästa, men ibland kan kärleken vara blind och sen lär man sig av sina misstag... :)

2008-02-19 @ 18:19:08
URL: http://www.tumadre.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0