Bebis i magen.

Datum:2007-11-07 Tid:18:35:46
Andra ultraljudet var mycket mysigt de med. Dock drog de ut på tiden ganska
rejält, och jag låg nästan helt stilla i en timma. Mysigt dock att få se sin lilla bebis
på en tvskräm hela tiden.
Eftersom man ska mäta skallbenet och lårbenet 3ggr var så blev de ganska krångligt.
För bebisen ville inte alls göra som barnmorskorna ville. Utan den sjönk så långt ner
i livmodern den kunde, låg som en rung fotboll och ville bara vara i fred.
Så dom försökte ur många vinklar och fick trycka några gånger på magen innan den
lilla krabaten äntligen gjorde lite som dem ville.
Tillslut, efter 50 minuter hade dom fått mätt skalbenet och lårbenet.
Och tydligen hade vi berkänat vårat BF datum ganska bra, för de blev inte ändrat.
Utan båda barnmorskorna hade kommit fram att BF datumet är den 18 April '08.

De var mysigt sedan de sista 5 minuterna när dom skulle föröska ta några kort till
oss på den lilla fotbollen. Då började han visa upp sina fina händer, och man kunde
se att han/hon hade en tumme och 4 fingrar på varje hand. Bebisen sträckte på sig
några gånger och visade hur långt och fin den var. Och så fick vi se den lilla bebisen
dricka fostervatten. Man såg riktigt hur bebisen gapade med munnen och svalde,
och sedan såg man hur magsäcken fylldes med vatten. Jättehäftigt.

En positiv sak med våran envetna bebis var att den alltid ska ligga med benen i kors,
så då har jag sluppit att se kön. Jag vill ju inte veta om de är en pojk eller flicka förens
jag ser den för första gången.

image35
Så ligger moderkakan i min livmoder. Mot ryggen, tydligen en ganska vanlig
plats för den. Och då behöver jag inte fundera länge om de är bebisen som
kan kittla till, utan de måste de vara.

Jag ska lägga upp de 2 bilderna vi lyckades få av bebisen senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0