Uppe tidigt en Lördag.

Datum:2009-05-23 Tid:08:19:08

Uppe med tuppen idag. Klockan 7 hade jag tvättid, den enda vi lyckats med. Jag går ju
helst inte upp frivilligt så tidigt. Men nu känns de ändå ganska skönt, men jag vet att jag
kommer blir skitsur senare idag om jag inte vilar middag. Jälva surkärring jag blivit.

Igår så börjar jag gå hos en samtaltstant(ej psykolog). Jag var naturligtvis skitskrajj, är
jag alltid för nytt folk. Jag hade tur denna gången, och hon var inte farlig alls. Väldigt trev-
ligt och lite galen. Hon snacka lite med mig, gav mig lite hemläxor jag ska föröska göra
tills nästa fredag, då jag har läxkontroll och tid igen. Dock sa hon nästan direkt efter vi
satte hos ner och prata att hon inte är tillräckligt utbildad för att kunna ta sig på mig,
utan istället skulle hon skicka en remiss till deras riktiga pyskriatier. Jag är väl inte så
jättehajj på att gå till honom, men men, får la föröska banka in i skallen på mig att de är
bra. Och om inte för mig, så för Ellicka. Och M.

För några dagar sedan var Fia här. Trevligt när vi bor närmare nu, så vi kan ses oftare.
Iaf till hon flyttar till Jkpg. Iaf skulle vi baka muffins ganska sent på kvällen. Ellicka var
fortfarande vaken och åt gröt. Jag stod och vispa ihop smeten medans Fia mata Ellie.
Så när jag satte på en platta för att smälta smör dog elen. Blev mörkt i lägenheten, och
jag blev naturligvis skrajj. Är rädd för elektornik och mörker, ingen bra kombination.
Jag hade väldigt tur att Fia var här och hjälpte mig. Och jag kom på åter igen varför de
är bra att ha pengar på sin mobil, inte bara M's(M inte var hemma). Eftersom elen gick
så var ju naturligvis hemtelefonen död, så jag inte kunde ringa jouren för el och sådant.
Hade jag varit ensam hade jag stått där med Ellie i panik, tryckt på massa knappar på
telefonen och i panik inse att jag har inga pengar, jag kan inte ringa. Mörkret kommer ta
mig. Men Fia, den ordningsamma hjältinnan som hon är vet iaf hur bra de är att ha en
mobil som går att ringa från. Så allt löste sig, Fia snacka med någon jourgubbe och
våga pilla bland säkringar medans jag mest var skrajj och försökskanin. Fick sätta på
och stänga av plattorna. Tillsut fick vi igång allt och kom på att vi inte fick sätta på en viss
platta, för då gick strömmen.

Dock dagen därpå satte M på plattan ovetande om vilken som var trasig, och ingeting
hände. Men när han satte på en fönsterlampa i datarummet så dog elen igen. Så då
var de ju inte spisen som var pajj? Utan vi har ett hoppande elfel? De är scary.

Vad har vi för planer idag? Jo, jag och resten av familjen ska ner till Emma & Micke.
Emmas kamrat Ida ska komma dit med sina 2 ungar. Bastian är några månader äldre
än Ellie, och Lucas är 1 månad(tror jag). Kul att Ellie får någon att leka med. Inte för hon
brukar klaga, men hon har aldirg dirket lekt med något barn i sin egna ålder. Får vi se
hur detta funkar. Jag hoppas verkligen inte hons börjar slåss, hon slår ju mig ibland.
Och bits. Unge.

Måste lägga upp lite bilder som Joakim skickade på Ellicka häromdagen. Han som tatt
den. Den första är på Ellie när hon är 2 veckor gammal. Navelsträng kvar och allt. Sötnos,
så liten, varför försvann tiden?
Dom andra är på smilfinken söt Ellie när vi var och fikade förra veckan.


Älskade hjärtat!

Nu blir de att gå till tvättstugan igen. Sedan kankse, med ett stort K lite Wow. Men eftersom
jag fick One tree hill, säsong 4 på dvd häromdagen av M så är jag mer sugen att smyga dit
med en stort kopp te och titta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0