Jag tror att spöken finns.

Datum:2009-03-21 Tid:10:45:18
Jag vet inte om jag blir extra knepig eller mer motaglig mot "konstiga" saker när jag är
ensam. De nätterna de bara är jag eller själv med Ellicka. Som inatt. Jag är vädligt rädd
att sova ensam, och drar alltid in tvn i sovrummet för att titta lite och bli trött, för att sedan
stänga av tvn och lyckligtvis däcka och sova hela natten.

Igår natt blev jag tröttare än vanligt mycket snabbare. Han bara se på tvn i 20 minuter
innan jag kom på mig själv sitta och nicka till. Så jag stängde raskt av tvn, vred mig så
jag låg med huvudet bort från dörren. Ligger en stund och jag tror iaf att jag somnar, och
de låter mest troligt. För jag minns inget mer efter de.

Nästa sak är jag minns är att jag vaknar, jag är trött. Jag hör och känner att de står någ-
on bakom mig. Vänder mig om och ser någon lång stå bakom mig och långsamt gå
de korta 2 meterna som de är till dörren. Jag får panik, jag vet vad jag ser, och flyger
bokstavligt talat upp ur sängen och slår vevar i vädret med kudden, allt för att den ska
försvinna. Trycker igång tvn, kryper under täcket och känner hur hjärtat slår i 1000 slag
per minut. Ellicka sover fortfarande stilla och sött brevid mig. Och jag ligger nervöst i
ljuset från tvn och är hypernervös om vad jag precis sett. Försöker intala mig att de bara
är mitt huvudet som leker med mig.

Imorses när jag vaknade var jag fortarande rädd, men rädd på ett annat sätt än vad jag
brukar vara, jag var mer rädd på ett lungt sätt. De känns annorlunda, vet inte varför.

Jag måste iaf öva mig på att våga sova ensam, att inte vara så jävla rädd för vad som
finns eller inte finns. Stackars Ellicka ska inte behöva bo med en hyperskrajj mamma,
då lär ju stackarn aldrig kunna sova.

Och om de nu är så att de spökar kanske jag inte ska vara så skrajj? Tänkt om de är
så att mamma skulle vilja ta konakt med mig, men inte vågar för att jag vevar kuddar
mot alla hennes vänner. Man vet aldrig..

Kommentarer
Postat av: J ' mamma till Julia

Jag är jättelarvig när det gäller sådant, jag tror på det haha :P Och är livrädd för att sova ensam. Det är läskigt att inte veta helt säkert om det finns eller om man bara inbillar sig. :)

2009-03-21 @ 22:17:13
URL: http://wigren89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0