Big in Japan.

Datum:2009-06-13 Tid:16:58:09
Sitter här och väntar på att maten till mig & Ellicka ska bli klar. Är allmänt trött och blir grinig
på att de är en dryg Lördag. Men de blir ju vad man gör det till.

Igår hade jag en jättetrevlig Fredag. Dagen började väldigt tidigt för mig. Jag är inte van att
gå upp så tidigt, eftersom Ellie brukar sova till klockan 9 iaf. Men igår gick jag och Ellicka upp
vid halv 7 och började dagen med frukost. Stackars Ellie vad helt slut. Hon orkade först inte
ens äta, utan mest petade lite på sina smörgåsar. Men en hel mugg saftsoppa fick hon ner.


Lasse Kronér efter sin frukost.

Senare, halv 9, en halvtimma efter utsatt tid(morr på dom) kom målarna som skulle komma
och fixa nya tapeter i köket och sovrummet. Så dom började pilla med sitt medans jag gick
och badade Ellicka. Och när jag kommer ut ur badrummet med Ellie är dom borta. Jag blev
allt lite förvånad. Satte iaf på Ellie kläder och packade ner de sista inför hennes mostrar
skulle komma och hämta henne. Så vid halv 10 komer Therese och Johanna för att hämta
Ellie. Efter ett tag av lyckades Therese få i bilbarnstolen och allt annat av Ellies saker. Så
blev den en puss hejdå och sedan far dom iväg. Hon var inte ens ledsen när hon åkte ifrån
mig, dumma Ellie. Haha, hon börjar bli så stor.

Senare kom iaf målarna tillbaka, då hade dom varit och käktat lucnh. Men de kan man väl
ändå berätta det? Hur som målade dom taket och de 3 väggarna i köket som saknar
tapet. Sedan sa dom typ "Ja, de är väl allt vi gör idag. Vi kommer tillbaka på måndag och
gör resten då." Vad skulle jag säga mer än Ok? Så nu står allt huller om buller i vår
lägenhet eftersom möblerna inte kan stå där dom brukar. Surt som fan. Kunde dom inte
boka in Mån-Tis om dom visste att de var ett 2 dagarsjobb, istället för Fre-Mån? Surt.

Senare blev de ner till stan snabbt och träffa bror. Införskaffa studentpresent åt Anton. Sedan
upp till bror och käka lunch. Snabbt till Anton och säga grattis och sådant. Sedan blev de att
gå över till kära lilla dagiskamraten Linn som tog studenten igår. Hon var så fin! Hade de
väldigt trevligt där med alla gamla dagiskamrater. Åt lite och drack lite vin och tog lite kort.


Kära dagisgänger. Studenten Linn, Joakim, Fia och Hanna.

Våran fina Student. Grattis Linn!

Enda kortet på mig & studenten som inte var helsudd. Höhö.

Sedan blev de bråttom bråttom för Hanna så hon körde ner oss till stan där vi efter skiljdes
åt. Jag, Fia & Paaso gick vidare till Torget och drack några cider och tjötade. Sedan stötte
jag på Stella & Mikko, så även dem kom in och satte sig och tjöta. Teddina, Aiina kom och
efter Malla slutat jobba kom hon med. Sedan drog vi vidare hem till Malla. Dock inte Stella,
Mikko & Aiina, för dom hade andra planer.

Hemma hos Malla drack vi öl, lyssna på Björn Skifs och hade allmänt trevligt. Mallas vän
Miche kom upp. Vi var iaf ett trelvigt gäng. Sedan vart Fia, Paaso & Teddina trötta och drog.
Malla lagade pastasallad och gav till oss samtidigt som Miche verkade vara hel såld på
Big in Japan, eftersom man hörde den spelas ett antal gånger. Har haft den på hjärnan hela
jävla dagen, så nu sitter ju även jag här hemma och lyssnar på den. Irriterande.

I morses när dom kom och lämna Ellie såg lilltösen inte ens glad ut att se mig. Haha. Hon
hade en väldigt zen attityd. Hon hade iaf varit jättedutkigt, bara varit ledsen någon kvart
under kvällen. Annars hade hon sovit hela natten. Skönt och höra och veta att hon iaf trivs
att vara borta. Slipper man oroa sig för henne om jag skulle råka bli påkörd någon dag.
Tack Therese för hjälpen! Christian och Johanna ska ju också ha stprt tack. Är så snällt när
folk ställer upp så man får ha lite egen Annatid, bara umgås med mina vänner och bara
vara. De har inte varit sådär överdirivet mycket under de senaste 2 åren. De är kul att få
känna att man är 19 ibland.


Alphaville - Big in Japan.

Nej, nu ska jag och Ellie leka lite och kolla på One tree hill. Är så ruksigt trött idag. Gick  upp
tidigt och åkte hem från Malla. Väntar på att M ska komma hem från M & E, får se när det blir.
Tack för igår alla! Trevligt trevligt!
Ha de bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0