Alice i Underlandet - I den värld som är min.

Datum:2009-06-08 Tid:13:25:07
Jag har varit såld på denna filmen i hela mitt liv, och nu för några dagar sedan plockade jag
fram den och titta på den med Ellicka. Kommer aldrig kunna sluta gilla denna filmen!



Alla katter skulle i bo i hus med tak och fönster

och ha på sig tyg med vackra mönster

I den värld som är min

Alla blommor skulle prunka ännu mer i hagen

Skulle prata med mig hela dagen

Om jag bad dem i den värld som är min


Fågelkvitter, hälsar glatt från grenen där de sitter

Men de låter faktiskt mest som fnitter

Där i den värld som är min

Bäckar porlar fram en ljuv musik

som jag förstår i alla fall ibland


Och jag hoppas att min egna värld

ser ut just så och i ett Underland.


Kommentarer
Postat av: emelie

alice är min favoritdisneyfilm, men det är nog mest för att jag älskar boken (: det är efter alice i underlandet min dotter fick sitt namn.

2009-06-08 @ 15:47:56
URL: http://zmeu.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0