21 Juli.

Datum:2009-07-21 Tid:14:46:58
Här händer de inte mycket. Jag ligger sjuk och vill bara bli frisk frisk frisk! Har hostat så
att mina mina muskler i revbenen är alldeles borta. De gör så ont hela tiden, som en
pulserande smärta, och varje gång jag rör mig, bara tar ett andetag slår någon mig med
ett järnrör på revebenen, iaf känns det så. Febern har som tur inte varit här på ett par
dagar nu, så då är de troligvtis inte någon elak bakterie som jävlas med mig.
Jag var på sjukhuset i helgen och röngta lungorna och dom såg pigga och färscha ut,
så de var ju tur. Läkaren satte mig på en rejäl 10 dagar kur med pencilin. 2x3 tabletter
om dagen. Och jag som inte kan svälja tabletter, smakar skit att tugga sönder dom. Och
dom är stora, verkligen jättestora!

Ellicka är förövrigt hemma! Hon har varit de i lite mer än en vecka. Jag har aldrig varit så
glad att de en männska som när min söta unge vandrade in i dörren och kastade sig
över mig. Hon är så underbar!

Jag tänker dock inte skriva här i bloggen vad som hänt och sådant, känns som folk inte
har med de och göra. Men jag kan säga att jag & M har brutit upp och han bor inte här
längre med oss. Och jag kommer inte bo kvar här heller, för lägenheten är för dyr, så
denna sägs upp f.o.m 31 Juli. Så nu letar jag förfullt efter en 2a i Borås, helt på Göta, eft-
ersom Pellans dagis ligger där.

Saker som jag tycker bra att ta upp här men som egentligen kanske är helt onödiga:
- Jag läste att dom har börjat planera den 3 Briget Jones filmen. De tycker jag är väldigt
   skojj eftersom jag verkligen älskar de 2 första. Tänk om man fick vara Briget eller träffa
   henne. Nice.
- De har börjat sändas mer och mer Brittiska program på tv. De gillar vi! Älska dialekten
  och hata allt med dom. Är skitkul att mysa ner sig i en fåtölj och kolla på fula människor
  som inte känns ha en koll på någoting, bara önskar att dom har de. Lovely!
- Jag verkar vara den enda personen på fb, eller i hela världen, som inte har sig ett jobb
   att gå till när helgen är slut. Detta måsta få sig ett slut! Anna måste skärpa sig, jag ska
   ha ett jobb. Någon som vet någon som behöver folk i dessa svåra tider?
- Jag har slutat amma, och de känns jättejobbigt och jätteskönt. Nu kan jag klämma på
   mina tuttar 25/7 utan att de rinner och spruttar mjölk åt alla håll. Dock saknar jag lite att
   jag aldrig fick chansen att få ett slut och "njuta" av sista gången jag ammade. De var så
   mysigt att ligga nära Ellie. Kanske låter sjukt, men när ni får barn förstår ni själva!
- De ryktas om Wow's nya raser för nästa expansion. Goblin(som jag alltid sagt!) för horde
   och Worgen för Allince. Hoppas lite att de är ett skämt, jag vill inte vara en jävla varg!

Nu ska jag och Ellie leka vidare lite. Kanske dammsuga, eller klippa vårat påhittade gräs.
Om ni har tråkigt kan ni alltid lyssna lite på denna låten jag och Ellie har börjat dansa till
hemma. Little Boots - New in Town:
 

Ha de bra så länge. Ska föröska skriva mera!

Kommentarer
Postat av: Anki

Sjukbra låt! är helt såld på henne!

2009-07-21 @ 15:02:45
URL: http://annkristinjenssen.blogg.se/
Postat av: Stella

Bra att du brutit med M. En gång för alla, hoppas jag. No more drama!



Hoppas du lyckas hitta en lägenhet här på Göta igen :) Så kan jag hämta Ellie från dagis när du inte orkar :D Inte som att jag verkar ha något bättre för mig i höst :O

2009-07-21 @ 20:37:45
Postat av: Tedd

Hoppas verkligen du hittar något på Göta eftersom både jag och mamma flyttar i höst! Då har du Stella nära dig iaf :)



SES IMORGON :D



PS. Du kan ju inte hata allt med britterna förutom dialekten, hur ska vi då klara oss i London? ;)

2009-07-21 @ 20:49:13
Postat av: Nanna

Åh, jag har varit så orolig och ledsen för din och Ellickas skull! Vad skönt att hon är hemma med dig!

Förstår att det blir jobbigt att bryta upp, flytta, hitta någonstans att bo och allt sånt, du får gärna slänga iväg ett mail, eller ett meddelande på bdb om du känner att du behöver prata.

Kram!

2009-07-21 @ 20:57:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0