De bor en djävul i vår stuga.

Datum:2009-01-21 Tid:04:45:58
Vi som alltid egenltligen haft världens snällaste bebis ska väl inte klaga. Men nu har hon
gjort en omvandling och blivit djävulen själv. Skriker hela tiden, bits och slåss. Och total
vägrar att sova, ska vara uppe dygnet runt. Detta är hemskt. Jag & M är småirriterade och
trötta hela tiden. Huvudet känns seriöst som köttfärs. Att alltid ha Ellicka ryckandes i
benen och skrikandes brevid är en plåga. Och att aldrig få sova ordentligt är hemskt!
Klockan kommer snart vara 5 på morgonen och jag går och undrar när de lilla monstret
har tänkt sig att gå med på att sova. Allt är verkligen skitjobbigt nu och man är seriöst
ledsen nästan hela tiden. Inte så man gråter, bara ledsen innombords över hur situat-
ionen är.

De är synd att de inte finns babyläger. Så man kunde skicka iväg sin söta unge till några
riktiga proffs på småbarn, så kunde man få vila ut och bara inte höra skrik under en helg
Får chans att sakna henne enmassa, så då skulle de inte vara lika jobbigt när hon väl
kom tillbaka. Iaf inte de första perioderna.

Man får sådan ångest när man pratar med andra och läser i andra bloggar. Deras ungar
somnar om man bara lägger dom i sängen, eller ger dom en flaska. Sedan sover dom
näst intill en hel natt och pigga och glada dagen därpå. Ellicka total vägra sova mer än
en timma/några få timmar.  Hon är ofta gnällig över de ena och det andra.

Jag håller på att tappa förståndet helt. Jag håller på att bli galen. Hur fan ska man orka?


Liten plutt hos farmor. Minns inte hur gammal hon var här. Kan väl varit 2 månader kanske.

Kommentarer
Postat av: J ' - mamma till Julia

Så var Julia med ett tag, det var då jag började med fem minuters metoden. Den funkade suveränt på henne, hon började sova hela nätterna igen vilket var en befrielse. Ett tag vände hon på dygnet o lade sig inte förrens ja gjorde det. Nu har hon slutat upp att tramsa. Jag tycker att du ska testa det, deet kan inte bli värre iallafall :)

2009-01-21 @ 21:32:01
URL: http://wigren89.blogg.se/
Postat av: Emelie

Har funderat många kvällar nu vad jag ska skriva till dig. Försöka komma med något tips eller råd men jag kommer inte på ett enda. Jag vet ingenting om barn, egentligen. Men om du vill prata eller ha barnvakt eller bara något annat, att jag ska gå och handla åt dig eller hjälpa dig tvätta eller ha en kram kanske så hoppas jag verkligen att du vet vart jag finns.



puss, saknar dig!

2009-01-23 @ 01:24:22
URL: http://popkatt.blogg.se/
Postat av: Mickis

Ja visst är det förjävligt.

Jag lovar att efter man erkänt så mår man redan då bättre!



Många kramar

2009-01-25 @ 10:33:07
URL: http://mickispickis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0