Utmanad.

Datum:2009-02-20 Tid:21:16:41

Ja just de, jag har helt glömt bort. Men Anki utmanade mig för ett tag sedan.
Man skulle skriva ner 8 saker som inget visste om dig tidigare, men de är ju dock näst
intill omöjligt. Min glappkäft är nästan aldrig tyst och hålla saker hemligt kan jag knappt,
för folk som står mig nära ser alltid när jag döljer något.

1. Jag avskyr Mango. Iaf när den kommer i sin vanliga fruktskepnad. Har ätit mango en 
     gång, och de var med vaniljglass. Mangon smakade som gammal lax, och för er som
     inte vet de, men gammal lax & viniljglass smakar inte bra ihop.
2. Jag sover med bettskena näst intill varje natt. Sover jag inte med den har jag en gräslig
     huvudvärk dagen därpå. Jag pressar mina käkar så hårt ihop att de är ett under att
     mina käkar ens sitter kvar, att dom inte krossades för längesedan.
3. Att jag för flera somrar sedan spenderade jag en vecka på ett seglingläger. Jag kan
    absolut inte segla, har inte en aning om hur man gör. De enda jag minns är att en av
    de kvinnliga ledarna bar en, i färgväg, omatchande bikini, och de var irriterande.
4. Jag har ångest över döden och tänker på varje dag hur mina 19 år gått så snabbt.
    Snart är jag gammal och måste veta att jag snart kommer dö. Och jag snart inte kom-
    mer tänka, andas eller finnas mer. Jag kommer försvinna och aldrig veta att jag exis-
    terat. Ångest.
5. Att jag i smyg fantiserade om att bli tillsammans med M och skaffa familj, hus & hund
    långt innan vi blev tillsammans.
6. Jag läser knappt något, har knappt läst några böcker i hela mitt liv. Något som jag
    tycker att är tråkigt. Vill läsa mer och gör desperata försök då och då, men lyckas sällan.
    Finns 3 böcker jag läst ut, och som jag inte kan få nog av. Böcker som jag gärna läser
    om och om igen. Små citroner gula, Vi ses! & en annan bok jag tyvär inte minns vad
    den heter, men jag velat ha tag på i år. Så jag är hur som ingen läslus.
7. Jag var läskigt kär i Jack White när jag var 15-16 år. Jag var så desperat att jag nästan,
     kanske till och mer än nästan, grät en skvätt när jag fick reda på att han gift sig med
     Karen Elson! Jag blev helt förstört när jag läste några månader senare att dom vänta
     sitt första barn. Jag smidde planer i mitt huvud hur jag skulle kunna ta mig in i deras
     hem som barnflicka och sno Jack och leva lyckligt med honom hela mitt liv. 
8. Jag drömmer ofta i smyg om att vara en annan person, om att vara en stor musiker,
    sångerska eller filmskådis. Om jag dock skulle bli en annan, vem som helst, sann
     eller inte skulle nog de bli Bridget Jones, om så bara för en dag. Hon verkar helt un-
     derbar & är helt unik. Jag har dock fått höra under mina tonår från vissa att jag till
     sättet är lite lik henne, och jag får verkligen ta de som en skitbra komplimang!    

Så, här var de 8 saker som ni kanske visste eller inte. Egentligen ska jag utmana 8 andra
personer nu, men vet inte vilka. Jag läser så otroligt mycket bloggar varjedag, listan är såå
lång, men har inte den blekaste om vem som läser min. Men den som känner sig sugen,
skriv en lista!


Kommentarer
Postat av: emelie

nummer 5 visste jag redan! ;) puss

2009-02-21 @ 21:07:50
URL: http://popkatt.blogg.se/
Postat av: Jenny

Haha, Bridget Jones är coolast i hela världen. Och om du vill läsa mer så ska du läsa böckerna om Bridget Jones - tusen gånger roligare en filmerna, man skrattar så man kissar på sig.



Och jag tror på er, och håller tummarna för er.



Kram

2009-02-23 @ 10:30:56
URL: http://www.jolsson1987.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0