Trouble loves me.

Datum:2009-02-25 Tid:15:50:01
Grattis Ellicka som bli 10 månader idag! Åter igen, som jag alltid tycker, så går tiden för
fort! Om 2 ynka månader är tösabiten 1 helt år. Och om 18 år och 2 månader är hon lika
stor som jag är just nu. Och mina 19 år har gått läskigt snabbt. Läskigt.
Måste även säga att stackars Elliepell verkar gått och blivit sjuk på sin 10 månadersdag.
Hon hostar och är en aning varm. Stackarn.

Annars är väl allt helt okej men ändå ingeting. Livet är så jävla rörigt och jag har inte en
anning hur allt egentligen är. Vet inte hur någonting blir med allt.
De enda jag vet är att jag & M ska flytta isär på riktigt nu. Orkar inte med allt bråkande
mer, orkar inte med att känna mig ivägen eller som någon som bara tjötar och gnäller. 
Orkar inte mer ha 2 barn, eller låta varje dag bli en dålig dag. Vill skrapa ut allt och börja
på nytt och försöka på nytt.

Jag & M sa väl igår att vi ska föröska att på särbo ett tag, men vet seriöst inte om jag vill.
Och de känns lite lönlöst. Klarar vi inte av att bo tillsammans nu, vad säger då att vi
skulle fixa de om några månader? Jag älskar M så jävla mycket, men jag älskar inte de
personerna vi numera blivit. Dom vi är mot varann. De är inte Anna & Markus som vi en
gång var. Sorgligt. Känns skitjobbigt och har en tagg i hjärtat och en klump i halsen hela
tiden. De är hemskt och förfärligt jobbigt att veta att vi funkar bara inte ihop, vi klarar inte av
varann. Hatar att älska M så jävla mycket. Hatar att jag inte kan ändra på mig.

Nu iaf letar ju jag lägenhet för fullt. Men att hitta en lägenhet i Borås är som att hitta en nål
i en höstack. Kollar alla möjliga hyresföretags hemsidor dagligen, intresseanmält mig på
en massa lägenhetheter och varit i konakt med vissa hyrevärd. Men de ser mörkt ut.

Planerna för helgen vet jag ej hur de blir med dom. Hade väl tänk mig att kunna komma ut
med Fia, Paaso & resten, men även de ser mörkt ut. Har ingen barnvakt. Har frågat far &
Eva, men dom verkade inte så jättesugna. Och har inte direkt någon annan. Vill inte tigga
barnvakt, för jag vet själv hur jobbigt de är att tahand om ett litet barn.
Känns jobbigt bara. Vill göra något för mig sjävl nu, ha en kväll de jag kan göra vad jag vill.
Inte behöva tänka, bara vara jag i trevligt sällskap. Men egentligen, vad är en bal på slottet?
Dagen därpå är ju allt precis som vanligt igen.

Nu ska jag fixa tvätten så M & jag kan gå och handla. M ska hem till Micke & Emma och jag
& Elliepell stannar väl här inatt. Vet inte vad hon och jag ska göra, men om hon är sjuk blir
de väl inte så mycket att hitta på. Äta något, se på tv och leka eller mysa.

Känns som de senaste 2 åren bara passerat förbi mig. De är en jobbig känsla, väldigt läskig.

Kommentarer
Postat av: Anki

Du säger barnvakt, glöm inte av att din dotter har en pappa, då behöver du ingen barnvakt alls utan du ber pappa M ta ansvar och säg att du vill ha en kväll för dig själv.



Lycka till med letandet, säg till om du behöver hjälp med något eller bara sällskap du bor ju fortfarande nära.

2009-02-25 @ 20:38:45
URL: http://annkristinjenssen.blogg.se/
Postat av: evelina

tråkigt att jag inte känner dig, hade mer än gärna vart barnvakt :)

2009-02-25 @ 21:50:29
URL: http://evlinn.blogg.se/
Postat av: Helen

Grattis till din lilla docka =). Hoppas att allt går bra mellan dig & M. Massa styrke kramar till dig!!

2009-02-26 @ 08:53:06
URL: http://madeleinesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0