1 April.

Datum:2009-04-02 Tid:00:15:23

Glömde att berätta igår att jag varit en riktigt dum & dålig mamma. Ett riktigt klantarsle!
Jag förstår inte riktigt hur fort Ellicka växer, hur stor hon blivit, hur snabbt hon utvecklas.
Alltså att något hon inte kunde göra igår är inte helt omöjligt att göra idag.

Iaf, igår hade jag precis fixat mig en kopp te, ställde ner den på mitt skrivbord, men
ställde den långt inne för att Ellie inte skulle nå den. Går in i köket illsnabbt för hämta
något och när jag kommer tillbaka ser jag hur Ellie sträcker sig allt vad hon kan mot
koppen, och precis när jag ska ta tag i henne för att flytta på henne ser jag hur hon lyc-
kas ta ett grepp om den stora muggen och häller 6dl hett vatten över sig!

Mitt hjärta brast, jag fick panik med också ett ryck. Måste få av henne kläderna snabbt,
måste kyla snabbt! Springer in med Ellie i köket, släpper ner henne i vasken, på med
kalltvatten, drar illa kvickt av med kläderna. Kanske gjorde ont på Ellie, vet inte, hade
så bråttom att få av henne kläderna med varmt vatten. Sedan upp med henne igen och
under farten in till badrummet dra av blöjan. Ner i badkaret, spruta med kallt kallt vatten.
Hjärtat blir så kall och att hon gallskriker och skakar, riktigt huttrar. Upp med henne igen,
och fick tipset av pappa som jag lyckats ringa upp att jag ska blöta ner en handuk i kall-
vatten och vira om henne med den. Så så fick de bli. Jag satt med en invirad Ellicka i
soffan i 20 minuter för att att hon inte skulle få brännskador.

Sedan vart min syster snäll och körde mig & Ellie till BVC för att få en dubbelcheck att
Ellie inte lyckats bränna underhuden, men all rodnad var lyckligtvis borta och fick lite
små beröm att jag lyckats göra rätt. De känns ju bra, men känns jätthemskt att min lilla
sötnos skulle behöva vara med om det. Kan ju säga att jag inte druckigt te idag.

Idag har annars dagen varit lugn, inga brännskador, ingen som ramlat ur för en säng
eller satt något i halsen. Jag och Ellie tog mest lungt hela dagen. Lekte lite, myste lite.
Sedan när M kom hem gick vi in till stan och träffa Micke. Kolla på en ny bilbanrstol till
Elliepell som jag ska gå in och köpa imorgon. Dyr, men håller upp till 4 år, så de är värt
pengarna. Hon MÅSTE ju ha en ny, får inte plats i sin gamla.
Sedan stängde stan, så då gick vi vidare till Knalleland, kolla lite och sedan till Maxi för
att handla lite kvällsmat.

Trevligt att komma ut en bra stund, vart helt mör i benen. Ellie måste uppskattat de,
hon gnällde inte en ända gång. Mest satt och smålog, vinka och var glad. Sötnos, du
är underbar!!

Nu ska jag vänta på att lillan ska somna. M däckade i soffan vid kvart i 23. Stackarn,
han vart hel död idag. Inte konstigt nu efter han börjat sin praktik och sedan gå ut och
gå i flera timmar och inte vara hemma förens 21.

Var inne och "natta" honom förut. När vi alla myste lite i sängen, Ellie visade sina skills
och sedan klappa vi händerna när hon gjort något duktigt. Sedan sa vi godnatt, gick ut
i vardagrummet, kom på att jag glömt något i sovrummet, går in och M sover redan.
Haha, så sa han "Oj, hur länge har jag sovit?"
De finns ingen som kan somna så snabbt som han. Räcker nästan att man säger sova
så sover han.

Hjärtan i nya pyjamasen. Gillar sina kex. Bilder från imorses.






Kommentarer
Postat av: tedd

hon är då nyfiken :D det var ju tur att allt gick bra!

2009-04-02 @ 06:47:49
Postat av: Lillanna

Gud vad duktig du var som reagerade så snabbt! Och vilken tur att hon blev utan skador :) Ni är så söta! Är det okej förresten om jag lägger till din blogg bland mina länkar? Vi får mysa någon dag! Pussen <3

2009-04-02 @ 11:24:26
URL: http://lillanna160cm.blogg.se/
Postat av: elin

hon är helt ljuvlig den lilla bebisen! så himla fina ögon!

2009-04-02 @ 12:42:37
URL: http://elinelversson.blogg.se/
Postat av: emelie

hjärtat, du är INGEN dålig mamma. Du är en bra mamma. Sånt händer, klandra inte dig själv så mycket. Tur att det blev bra sen!!



Saknar dig. Puss!!! <3

2009-04-02 @ 13:24:47
URL: http://popkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0