Så var de det här med jobb också.

Datum:2009-04-20 Tid:13:42:17

Försöker så altt ska lösa sig. Med lägenhet, soc, möbler, dagis etc. Mycket på en gång nu.
Jag har börjar försöka fixa de här med jobb nu, men de är ju lättare sagt än gjort. I dessa
tider är de ju skitsvårt att få sig ett jobb. Men nu fan ska jag skaffa mig ett, jag ska ha ett
jobb. Om inte för min skull så är de för Ellickas.

Jag funderar på vart jag ska söka, vilka som kan behöva folk och kommer väl fram till lite
små oliak ställen. Som Ica Maxi och andra matbutiker, Mcdolands & Bugerkingd, lokalvår-
dare. Gjorde något test på 118 118 för se om jag var kvalificerad för att jobba där, de var
jag inte. Jag kan inte olika städer & län, min engelska är inte bra och ja, de blir svårt då.
Helst av allt skulle jag vilja bli bagare, eller börja jobba på ett bageri. Men de är ju itne så
lätt, och råd att plugga har jag inte heller.

Så nu sitter jag här med en ganska stor klump i magen. Ellie börjar dagis om 4 månader,
och jag behöver egentligen har ett jobb redan nu. Så de alternativet jag har nu är att få ett
helgjobb och f.o.m Augusti försöka hitta något som är mer fast.
Men hur lätt är de att få ett sådant jobb? På min "krav", att jag bara kan jobba helger, och
sedan i Augusti, bara helger & dagar, för att jag har Ellicka.
I dessa svåra tider känns de inte som om någon vill anställa mig alls, jag har egentligen
ingetind att erbjuda.

Men jag får tänka positivt, jag ska klara detta. Jag är glad & käck. Jag kanske kan erbjuda
något som andra i min ålder inte kan pga av mina liverfarenheter?
Visst är jag kanske lite blyg, men skalet kläcks ganska fort och jag tycker faktiskt de är kul
med människor, kul att känna att jag gör något. Känna att de finns någon nytta i min
vardag.

Jag ska fan klara detta. Jag ska skaffa mig ett jobb. Hur? Det vet jag inte, men ska jag ska!


Vem vet, om några år kanske jag kan göra en sådan här sushitårta? De hade varit något!


Kommentarer
Postat av: elin

städjobb på hotell är kanon! jag själv jobbar extra på hotell och på sommaren jobbar jag så mycket jag kan. man börjar aldrig tidigare än 9 och slutar vid 5! på helgerna börjar (iallafall vi) 10. det är schyssta tider och helt okej betalt! kanske inte världens mest glamorösa jobb, men det funkar som en start ;D

2009-04-20 @ 19:08:02
URL: http://elinelversson.blogg.se/
Postat av: Nicole

Säger du det? Då vägde hon bara 30g mer än Saphira plus att dom var lika långa ;) lite skoj sånt :)



Det där tårtan ser grymt god ut måste jag säga. Jag som är baktokig ;)



Ha det gott! kram

2009-04-20 @ 19:36:37
URL: http://andariel.se
Postat av: Anonym

Ericsson söker iaf sommarjobbare, mcdonalds/burgerking/max/ica maxi söker alltid folk :)

2009-04-20 @ 22:08:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0