2 April.

Datum:2009-04-02 Tid:21:39:08
Idag har de varit en ganska så härlig dag. Inte på alla håll, men på många.
De dåliga har väl varit att vi vakna sent. Dumma mamma, får lära mig ställa klockan, men
är så van att Ellie väcker mig tidigt. Men idag var de ju inte ett sådant fall, men tyckte vi
lyckades nyttja dagen bra ändå.

Först lekte Ellie lite själv, sedan blev de frukost. Vi kollade lite tv, myste och tog på oss.
Gjorde allt sådant man ska göra.
Men eftersom de var så fint väder ville jag inte sitta inne och vänta tills M kom hem, då vi
hade planer att gå ner till stan. Så jag gjorde iordning mig och Ellie, packa lite mat och
travade ner till stan. Hade egentligen inte något att göra istan förens M kom, men de var
skönt att bara komma ut i vårsolen. Så jag & Ellie satt i stadparken en stund. Hon åt lite
kex, drack lite vatten, tjötade och var allmänt söt. Sedan gick vi lite i butiker, inte någon
lång tripp. Sedan blev de långtråkigt, men som tur var kom M & Micke tillslut.

Så då köpte vi Ellies nya bilbarnstol. Dyrt, men är riktigt nöjd! Fin var de allt och den
behövdes. Butiksbiträdet hjälpte till och visa hur den skulle sitta  bilen. De är mer komp-
licerat än vad man tror. Men nu sitter den i Mickes bil iväntan på att bli använd. Men den
behöver inte vänta länge, för i morgon åker vi ner till Varberg.

Efter vi varit och köpt bilbarnstolen skildes vi åt. M & Micke åkte och handla lite, medans
jag & Ellie gick och träffade Paaso. De är verkligen inte varjedag, men alltid lika trevligt!
Tycker om Joakim så mycket, är så glad att vi gick på samma dagis så vi träffades! De
är verkligen en vän jag är säker på att jag kommer ha kvar hela livet!
Vi satt iaf en stund i vårsolen och tjötade om drömmar, kärlek och allt möjligt. Sedan
insåg jag att Ellie nog vart hungirg, så vi tog oss en snabbtripp till McDonald's för att låna
deras micro en stund. Så där satt vi ett tag. Ellie åt gröt och vi gottade oss med onyttigt!
Ellie flirta både med Paaso och några tjejer som satt brevid. Hon är en riktigt charmapa!
Sedan skildes vi åt i på busstorget. Jag hoppas att vi snart igen!

Nu ska jag snart laga lite mat så M har mat till jobbet imorgon. Kanske ska föröska
plocka och packa lite för Varbergsresan imorgon, så slipper jag stressa sedan. Jag är
ju en sådan jäkla tidsoptimist!
Ellicka ska sova natten fre-lör hos sin farmor för första gången. Jag tror säkert de kom-
mer gå jättebra. Då blir vi alltså barnlediga och får fira Emmas födelsedag. Jobbigt med
väldigt väldigt skönt!

En gammal gammal bild på Ellicka. Tror hon nästan var 2 månader här.

Liten tjockis! Varmt var de ute med!

Kommentarer
Postat av: Joakim

Joakim tycker så mycket om sin Anna också. <3

2009-04-02 @ 22:06:39
URL: http://joakimpaaso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0