Aktuellt.

Datum:2008-09-10 Tid:04:21:01
Just nu är vi inne på våran 7 vecka utan internet, riktigt jävla dåligt är det.
Jag hatar bredbandsbolaget mer och mer för var dag som går.

Som folk antagligen märker är de inte så mycket aktivitet i min blogg just nu,
dels är de för att vi inte har internet. Så den tiden jag väl har går åt till annat.
Sedan så har jag så fullt upp med Ellicka, så jag har inte direkt tid. Dock gör
vi inte direkt något speciellt, men hon är ju ingen liten bebis längre. Utan hon
vill ju vara vaken och uppe ända tills hon däckar av trötthet. Så nu får man
sjunga & dansa med henne. Ellicka är jäkligt stark också, hon tränar på sina
situps hela tiden. Helst vill hon gärna att man ger några hjälpande händer, så
om man håller henne i händerna så drar hon till och kommer lite längre upp.
Sista biten så tar jag i och så sitter hon upp och hon älskar det!

Saker som är akutella just nu och den senaste veckan & tiden:
- Jag har nageltrång, och de är gör riktigt jävla ont. M som alltid är klantig när
  de gäller att vara försiktig med mig på ställen jag har ont tar naturligtvis på
   tån eller stöter till & trampar på den. Jag har riktigt lust att disikera hela tån,
   men jag håller ut. Jag super istället tån full på ascolsprit och ber till gud.
- Jag fick en ny skärm av M! En 22" skärm, den skimrar fint, jag älskar den.
- Ellicka har kommit in i någon varannan-dag-ska-jag-skrika-enmassa-period.
  Iaf de senaste 4 kvällarna så har hon varannan dag varit ledsen. Skrikit, sparkat
  och sprattlat så jag nästan tappat henne ett antal gånger. Jag fattar inte om hon
  har ont(kanske mer tänder på gång), eller om är trött. Eller om hon bara har 
  tråkigt. Först blir jag skitarg(inte på henne), och undrar vad fan jag ska göra.
  Sedan går jag över till panik stadiet och vill inget mer än gråta och ringa på en
  ambulans som kan komma och försäkra mig om att ingeting är fel. Sedan slår
  hjärtat i 3000slag per minut och jag försöker allt tills hon tillsut somnar.
- Vi har gett Ellicka puré för första gången. Och alla andra som gett puré till deras
  barn kan berätta & skriva riktigt långa inlägg om vilka miner, hur kul & mysigt de
  var att ge sitt barn puré för första gången.
  Ellicka reaktion var inte som någon jag hört. De var inte ens en reaktion. Hon fick
  purén i munnen och hon fortsatte vara helt blank i ansiktet. Gav henne en sked till
  och fortfarande inte en min. Hon bara satt där och gav oss Jaha-är-de-något-mer
  -ni-vill-ge-mig-för-jag-skiter-väl- i-det-attityden. Vi gav henne 2 dagar, men samma
  dåliga reaktion båda dagarna, så de har inte blivit av att vi gett henne igen.
  Nu till helgen ska vi dock ge henne lite banangröt, så får vi se om de är mer gott.
- Sovrumms tvn är sönder och jag har panik. För jag kan inte somna numera, jag
   sover ingeting på nätterna. De går inte. Jag ligger och vrider och vänder mig ända
   tills  M ska till jobbet klockan halv 7. Sedan sover jag i 2 timmar och sedan är de
   dags att vandra upp som en zombie för Ellicka vill upp och kika lite. De är ett riktigt
   helvete.
- Jag & M har bytt tillbaka till våran Allyserver(Auchindoun) i Wow. Jag skäms för att
  jag lämnade Teddina & Stella och har inte vågat berätta för dom ännu. Men nu så
  kanske dem läser detta. Antingen blir dom lättade eller sura för dom boostat och
  gett mig guld. Vi bytte pga av Micke ska vara en tråkfisk och inte orka levla upp en
  char till. Så jag är tillbaka på min human paladin Estridh och ska föröska ta tag att
  ge henne en upgearningchans. (För er som inte spelar Wow så är detta ingen idé
  att bry sig om.)
- Ellicka gillar ingen mer än mig, M & sin moster Johanna. Hon blir jätteledsen i
  andra människor närvaro. Hon är en mes.
- Jag har idag tvättat upp Ellickas lakan och ska imorgon börja försöka få henne att
  sova i sin egna säng på dagarna. Sängen har stått alldles oanvänd(förutom till att
  hänga våra jeans och Ellickas kläder på). Jag vill att hon ska få sova i sängen tills
  hon är äldre, men de vore nog bra att få henne att vänja sig vid sin egna. Ungen
  sparkar så i sömnen att de kommer nog bli blodbad i dubbelsängen om några
  månader. Min mage & hals orkar inte få mera karatesparkar.
- Idag ringde försäkringskassan och berättade att de pengar jag ansökt om f.o.m
  25 April till 1 Aug kommer på torsdag. Alltså ska jag få mina pengar över en månad
 efter jag egentligen skulle slutat få dem. Försäkringskassan är något som jag även
 avskyr.
- 25 Augusti var vi på BVC och mätte och vägde. Ellicka vägde då 6.8kg och var 64cm.
  Hon är stor för sin ålder, och de är något vi för höra. Men söt är hon.
Mer har säkert hänt, men kommer inte på något nu.

Jag har fått frågor om bilder på Ellicka. Men har inte några nya. Förla kameran och
sedan har jag bara glömt av de. Detta är den enda, och den är nog 2 veckor gammal
och itne dirket något kul bild, för de händer inte direkt något. Imorgon ska jag förska
knäppa några kort. Vore mysigt att ha bilder på Ellicka som bebis. Jag kommer ju
kanske aldrig ha en liten bebis igen.

Liten, gla´ och tjock!

Nu ska jag försöka ta och sova lite. Måste gå upp vid 6:30 och sätta igång en tvätt-
maskin. Sedan är de fullrulle på dagen. Vi har inget planerat. De är dåligt väder så
ut lär vi inte röra oss. Ellicka behöver en overall, så snart blir de nog av att vi drar till
stan för att köpa de och en vinterjacka till mig.

Kommentarer
Postat av: teddina

hahahaha du är rolig du anna :D det är absolut ingen fara, jag satt precis inloggad och funderade på när ni kommer tillbaka egentligen, men då fick jag ju svar på det iaf :)



jag vet inte om jag har ditt mobilnummer? som den arbetslösa slackern jag är tänkte jag att vi kanske kunde hitta på något nån dag? typ, gå på promenad eller något.



jag skriver mitt nummer här (tror ingen bryr sig lolz), så kan väl du skicka ett sms så jag får ditt nummer?



KRAM

2008-09-16 @ 01:53:33
Postat av: teddina

ops, glömde:



0765554271

2008-09-16 @ 01:55:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0