Lite som har hänt sedan sist.

Datum:2008-09-29 Tid:05:11:58
Bloggtorka, ingen lust mera. Jag vill blogga men ändå inte. Känns som för
mycket människor fått fingrarna på min blogg nu, och får inte vara ifred en
sekund. Utan folk lägger sig i och kommentera och ajg får helt enkelt bara inte
vara anonyma jag. Riktigt irriterande, och är faktiskt lite ledsen. Jag älskade att
blogga, även fast de bara vara meningslöst skrivandes och tvätt hit och dit etc,
men nu är de inte kul längre, de är förstört. De var en sak när vissa kompisar
läste, och när man inte kände dem som satt hemma och hade 100% koll på mitt
liv. Men nu verkar alla ha 100% på vad Anna, M & Ellicka gör. Det är jättehesmkt,
så vill jag inte ha det!


Våran finaste Ellicka blev iaf 5 månader. Så de blev promenad till BVC för normal
vägning och mätning. Hon var 65,5cm lång och vägnde 7,1kg. Hon börjar bli
en riktigt jätte!
De var även dags för yttligare en spruta, någon som jag var lite nervös för. Men
de fick M och sköterskan Ylva ta tag i. Så medan dom gjorde alla möjliga
konstiga läten för att få Ellickas uppmärksamhet under sprutan satte jag mig
och pillade lite i ett dockskåp. Snabbt gick det iaf, och denna gången märkte inte
ens Ellicka att hon fick en spruta. Så inget skrik alls.
Hela besöket var hon supergla´ och duktig. Log och ville visa hur stark hon var.

Sedan kom Ellickas första förkylning & feber. Ingen högfeber eller svår förkylning.
Men man märkte att stackarn tyckte de var jobbigt. Hon som annars börjat sova
i sin egna säng, totalvägrade när man la ner henne. Gallskrek så svetten rann,
riktigt hemskt att se/höra. Så hon fick sova i våran säng igen. Inte för de är
jobbigt, snarare jättemysigt att hon sover brevid och nära. Men de är jobbigt att
inte kunna fåplats i sängen, eller röra sig etc. Hade jag fått bestäma hade Ellicka
sovit i sängen hur länge som helst, eftersom de kommer komma en dag då hon
är stor och inte alls vill vara med oss.
Hur som är Ellicka lyckligvis frisk nu. Var bara 2-3 hängiga dagar. Men dom var
ändå jobbiga för henne.

Ellicka har börja sätta sig upp själv. Dock inte på golver eller sängen, utan i
babysittern så sätter hon sig plötligt upp för ett antal sekunder. Sedan lutar hon
belåtet sig tillbakas och försöker bita av knorren på sin gosedjurs gris.

Nu ska jag äntligen sova. Ellicka vaknade inatt en stund efter midnatt och ville
inte somna igen förens vid halv 4.


De 2 prickarna är sår, hon river sig hela tiden. Hon är värre en en katt!

Måste även tacka Jennifer som återigen skapat en ny design jag älskar! Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0