Man borde bo på landet, 5 kilometer från närmsta granne.

Datum:2008-11-30 Tid:13:55:04
Dagar som idag förstår jag verkligen när folk har riktiga gräl med grannarna. När dom
blir så arga att generationer grälar, försöker köra över varann med traktorer, siktar med
farliga vapen och tillslut hamnar på Grannfejden i tv3 med en hård Robert Aschberg.

Idag vill jag göra saker jag inte ens bör nämna i en blogg mot mina grannar. Enda
sedan de ljusnade lite, jag nästan tidigare än så har de brötat där nere. De har
skrikits, slåtts i väggar & golv. Dörrar smälls igen stup i kvarten. De springs fram och
tillbaka. Ja, dom gör nog alla möjliga saker som låter där nere. Speciellt grannarna
under sovrummet. De är så jävligt att till och med våran och Ellickas säng vibrerar
ibland! Ellicka är som tur hyfseligt glad idag, bara lite små gnäll då och då. Men jag
som inte sovit på ett dygn och verkligen ville sova lunch med Ellicka en stund vid halv
12 fick inte min önskan uppfylld. Jag fick henne att somna och la nere henne i hennes
säng. Jag själv tog av mig mjukisbyxor och tjocktröja, drack vatten och släckte ner i
lägenheten. En kvart senare kröp jag ner i sängen och möts av ett krig. Varje gång
någon av småungarna slog igen en dörr eller dylikt så rörde sig Ellicka orolig i söm-
nen och jag visste att jag kommer troligtvis inte få sova en lång stund.
Jag hade nästan rätt, för jag fick inte sova alls. Efter Ellicka fått 20 minuters sömn
drämdes de till i deras ytterdörr och Ellicka bröjade röra sig i sängen och helt plötsligt
mötte jag hennes blick igenom spjälsängs gallret. Så de var inte mer än kämpa sig
upp med Ellicka och gå ut och leka i vargdagsrummet igen. För inte tänker hon somna
om efter en powernap.

Nu undrar säkert folk varför jag inte går ner och klagar? Varför jag bara inte går ner
och plingar på och ber dom hålla käft. Förklarar för dom att våran 7 månaders bebis
kan inte sova för ni låter som en elefantflock på flykt. Jag har funderar på det 1000
gånger och har verkligen viljat men insett att de är lönlöst. Dom kan knappt någon
svenska. Dom skulle omöjligt fatta min koversation och antagligen inte bry sig ett
skit om att deras odresserade ungar stör och förstör helgen för alla oss andra.
Om dom inte fattar att man inte ska tvätta på någonannans tvätttid känns detta
väldigt mensinglöst att ens bry sig om att taupp med dom.
Istället får jag anmäla dom hos Ab bostäder, som jag även hoppas andra människor
gör i detta huset. Och förhoppningvis skärper dom sig eller blir vräkta. Vilket som, så
är jag supernöjd.

Jag kanske är larvig, men jag tycker faktiskt att även fast barn är barn så finns de
vissa gränser. Man kan väl ändå försöka tygla dom och lära dom att de finns folk som
inte vill höra när dom bråkar & leker. Iaf inte under 16 timmar varje helgdag året runt.




Ja, han såg lite farlig ut där på sin polska traktor. Inte reta upp honom inte!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hmm.. ursäkta men det låter rätt larvigt att anmäla dem i första hand.. varför inte försöka säga till liksom? du får väl ta med lilltjejen och visa med rörelser att dem ska vara tysta om dem verkligen inte kan någon svenska. hur vet du förresten det om du (som det verkar på inlägget) inte har pratat med dem?

2008-12-06 @ 12:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0