3 November.

Datum:2008-11-03 Tid:13:24:56
Blev väckt av att Ellicka satte i halsen i sängen i morses. Ritkigt obehagligt, och
jag tror både jag & M fick smått panik. Blev riktigt rädd när hon shippade efter luft.
Stackars liten kräktes ner hela min säng och sig själv, hon måste verkligen tömt
sin mage, för jag har aldrig sett henne spy så mycket. De var bara en storpöl av
kräk i sängen. MIndre kul att gå och upp börja torka av Ellicka och skölja av
henns händer. Och sedan börja dra av mtt lakan. Dock hade spyan hunnit sugas
ner i mitt duntäcke, och vi har inte tvätttid förens i slutet av veckan. Så jag är riktigt
kluven och har lite ångest över hur jag ska göra. Antingen använda spytäcket
tills vi får tvätttid, föröska skölja av så gått de går i duschen. Eller sova i enbart
påslakan och frysa rumpan av mig. Kluven, speciellt eftersom Ellicka sover med
mig i min säng, på mitt täcke. Ajja, de viktigaste är ju iaf att Ellicka är okej.

Jag tror jag håller på bli sjuk. Bara denna morgonen har jag nysit 1000 gånger.
Jag är snuvig,har ont i halsen och jätteont i ena örat. Vill inte bli sjuk, vill inte
smitta Ellicka. Vill inte smitta M. Vill vara frisk och ha ork, men nu har jag inte
det. Jag har känt mig lite hängig på kvällarna senaste dagarna, men nu verkar
de ju kommit för att stanna under hela dygnet.

Nu ska jag iaf äta havregrynsgröt med äppelmos, dricka te och hoppas på det
bästa. Dagen bjuder på udnerbara saker som diska, plocka lite.
Sedan måste man kolla till Ellicka hela tiden, och de är ju iofs kul. För nu ser
man hur mycket ungen lärt sig. Tittar man bort en sekund på tvn så har ungen
stuckigt iväg och är på en annan del av vardagsrumet. Hon kryper ju inte än,
men jäklar så snabb hon är på rulla eller åla sig fram!

Kommentarer
Postat av: Anki

anna, jag har tvättid idag om du vill tvätta ditt täcke...? det tar ju dig typ 1 min att gå till mig.

2008-11-03 @ 14:28:24
URL: http://[email protected]
Postat av: Elin

Hej, brukar läsa din blogg ibland, minns inte var jag hittade dig menmen, är också en ung mamma, har en son på snart 3 månader :)

Jag undrar hur stor Ellicka är nu? Alltså vikt och längd, det var länge sedan du skrev det?

2008-11-03 @ 15:42:32
Postat av: hanna

johanna älskar anna med. :) jag vill ses NUE!

2008-11-04 @ 18:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0