6 November.

Datum:2008-11-06 Tid:18:34:21

I morses vaknade Ellicka och var glad som en gladsak och ville inte somna om.
Så då trallade hon och jag upp och startade dagen som vi alltid gör tillsammans,
Gilmore girls och mys på filtar på golvet.

Sedan vid 12 kom Hanna hit. Vi har inte träffats på evigheter! Ellicka var liten sist
vi träffade henne och vi bodde fortfarande på Tiljans Backe då.
Ellicka var iaf superduktig och glad. Inget skrik inget gråt.
Vi bestämde oss för att ta en snabb tripp över till Teddina innan Hanna skulle va
tvungen att ta bussen till jobbet. Dock däckade Ellicka under ammningen, så jag
lämnade av henne hos M så dom fick ligga och götta sig i sängen en stund.
(Nu lät de som om M aldrig har hand om Ellicka, men de stämmer inte!)
Tråkigt att Ellicka inte kudne följa med till Teddina, men ganska skönt att för en
30 minuter var alldeles fri! Hur som helst var de skitkul att träffa Teddina och
Hanna! Hoppas att de händer snart igen. Hellre 30 minuter än ingeting.
Ellicka sov förövrigt när jag kom hem igen,hon hade inte ens rört sig.

Sedan på eftermiddagen så bar de iväg till Micke & Emma för att kolla deras nya
fin fina lägenhet. Ritkigt sotis faktiskt! Diskmaskin och allt. Först var inte Emma
hemma, men precis när vi skulle gå kom hon och deras hundvalp Brownie in.
Hunden var supersöt, men lite skrajj var jag för den. Ellicka lekta lite med Emma
i dörröppningen, något som verkade uppskattas från båda hållen.

Efter besök hos dem blev den en rush-handling på Maxi. Ellicka däcka i vagnen
och vaknade inte förens påvägen hem. Måste säga, att de var en liten läskigt
man på Maxi. Han sökte ögonkonakt och log hela tiden. Jobbigt! Och man fick
ju inte för sig både de ena och de andra. Ikväll blir de verkligen dubbelkoll så
de är låsta dörrar hemma!
Påvägen hem hoppas även en viss Sverker ur en bil och hojtade på mig & M.
Sådär stod vi och småsnackade en stund innan vi tvingades gå hemåt igen.

Nu lagar de Mexicansköttgryta och pasta. Ellicka har hystersikt roligt och titt-ut.
Och M har sökt en massvis med jobb. Vi ska nog se på nya Narnia filmen med.
Kvällen slutar antagligen med att lilla sötnosen Ellicka somnar i sängen, så då
slapparnar jag & M av framför Wow. Verkar som vi ska dra en ZA och Kara idag.

Godkväll!


Kommentarer
Postat av: Helen

Va gott det lät med den grytan ni skulle göra ;). Så sött när dem somnar i vagnen =). Kram

2008-11-06 @ 20:10:06
URL: http://madeleinesmamma.blogg.se/
Postat av: tedd

det var en positiv överrasking när jag öppnade dörren där :D måste ses snart igen!



så löjligt att vi bor så nära och ändå träffas vi aldrig, fast det är delvis mitt fel :(



ska nog börja blogga igen förresten, får se hur länge jag orkar hahaha



kram!

2008-11-06 @ 21:49:28
URL: http://worldofteddi.blogspot.com
Postat av: Fia

Han heter Daniel Omarsson och är 22 år. ringer det någon klocka*? :) kram

2008-11-06 @ 22:25:49
URL: http://annsofieakesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0