Natt eller morgon.

Datum:2008-05-29 Tid:04:46:21
Här sitter jag sent på natten, eller vädligt tidigt på morgonen, de beror ju på hur man
ser det. De är iaf vädligt ljust ute och fåglarna kvittrar, man märker av att de är skol-
avslutning snart. För de är sådana här morgonar när de ljusnar tidigt, när fåglarna
sjunger och solen tidigt börjar lyssna som man vill gå upp på. Men idag kommer de
nog inte bli så för mig, eftersom jag är vaken nu istället för att sova. Jag & M kollade
på Scrubs vid 23-00, han somnade medans jag låg kvar vaken och kollade på något
mer avsnitt och ammmade Ellicka. Dock somnade jag till och vaknade igen vid 2 och
kunde aboslut inte somna om, så de var inte mer att göra än att stiga upp och sätta
sig här medans de ljusnar mer och mer. Jag höll på att bli galen på att ligga där och
vrida & vända på mig. Avskyr att somna till och sedan vakna, för då är ju kroppen utvilad
för en stund, men kommer garanterat inte stå sig hela dagen.

Idag, eller rättare sagt igår Onsdag var jag och Ellicka på BVC för att göra den veckliga
kollningen av vikt, längd & huvudomfång. Hon hade gått upp 2,5hg sedan förra veckan,
och hon 54,5cm lång. Huvudomfånget hörde jag inte vad hon sa att de var, men de står
i papperna jag fick med mig hem. Ellicka charmade hursom sköterskan denna veckan
också. När hon låg där på bänken alldeles naken och sköterskan tog lite i henne och
börja prata började Ellicka skratta högt och belåtet. Sedan jollra hon lite till svar när hon
pratade med Ellicka. Och detta är tydligen något som Ellicka är vädligt väldigt tidig med,
då blir man allt stolt som mamma. De är en riktigt liten envis skit jag och M har till dotter.
Hon har både ögonkontakt, jollrar och skrattar och kan hålla nacken bra.

Att gå till BVC idag gick helt okej, Ellicka skrek en liten stund på vägen, men de berode
på att hon kissat. Hem vägen låg hon och kikade en stund och störde sig på solen,
sedan somnade hon och sov hela vägen hem.
De enda som egentligen var jobbigt att gå till och från BVC var min bh. Den som dom
rekomenderade så stark på BB att jag skulle skaffa. Och visst de var skitbra de första 5
dagarna, men sedan började karborrebandet sluta fungerar. Så bhn öppnar sig bara
jag andas stort eller vrider mig för fort, ibland öppnar den sig bara för att öppna sig.
Och på vägen till BVC och hem öppnade sig den ta mig fan hela tiden, så där stod jag
och fick knäppa den om och om igen så att tuttarna slapp synas och mjölken slapp att
rinna och alla håll. Jag är i desperat behov av nya bhar.

Nu ska jag lägga mig och försöka somna till igen. Ellicka har blivit en redig tjej och har
sovit från 23-00 till ungefär 5-7 på morgonen. Skitskönt att slippa handskas med en trött
bebis på nätterna, vore dock skönere om jag någongång kunde få sova på natten när
väl hon gör de. Men icke, mina dryga sömnproblem har börjat spöka igen, så jag ligger
för de mesta vaken hela nätterna och bara ser solen gå upp.

Kommentarer
Postat av: Stella

Gud, vad jobbigt att inte få sova...

Antar att du inte kan ta någon medicin mot det heller då du ammar?

Sömn är viktigt! :D

Har ni tackat ja till lägenheten? När flyttar ni in isånafall?

Kram.

2008-05-29 @ 09:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0