Duktig/mindre duktig mamma.

Datum:2008-05-14 Tid:23:26:18
Jag satt uppe väldigt sent och spelade wow igår. Så underbart att gå lite egen
tid. Ellicka och M låg och sov tillsammans inne i sovrummet, så jag passade
på. Klockan tickade iväg och någon gång vid halv 3 var jag i säng. Ellicka
vaknade vid halv 4 för att få sin blöja bytt, M var redig nog att fixa de. Sedan
var jag som fick ligga vaken en halvtimma för att amma lill tjejen, så jag
tyckte de var ganska rättvist.

Även fast jag var uppe sent så sov jag inte så jättelänge. Vi gick upp ganska
tidigt jag och Ellicka. Efter hon kräkts lite på mig så åt jag lite frukost.
Sedan kom Paaso hit och kikade lite på Ellicka. Hon fick presenter av honom
och Sebastian. 2 fina bodies och ett par byxor. Sedan fick hon även ett stort
Ior gosedjur som var super mjukt och lent. Något som jag tror Ellicka kommer
uppskatta länge.

Efter Paaso gått så fick lill flickan mat och somnade bums efter det. Så jag
passade på att vara redig. Så jag ställde mig och diskade all disk. Sedan
bakade jag en kladdkaka. Ellicka sov fortfarande efter de, så då passade
jag på att dra dammsugaren igenom vårat vädligt stökiga hem. Efter de
vaknade tjejen, men som tur var kom M hem och kunde underhålla henne
en liten stund medans jag sorterade hennes garderob och vek kläder.
Känner mig riktigt redig idag. Känns jätteskönt att fått lite små städat, även
fast de fortfarande är stökigt. Men man hinner inte storstäda som småbarns-
förälder har jag märkt. Tiden räcker inte till.

Klockan är nu snart halv 12 och de är först nu jag fått lite ledig tid. Efter jag
ammat Ellicka, plattat mitt och M's hår så kan jag äntligen andas ut och
varva ner. Troligtvis blir de lite wow, för att sedan kanske se något avsnitt
Gilmore girls. Jag varvar ner så fruktansvärt mycket bättre på natten när
allt är så lugnt runt om. Egentligen borde jag kanske passa på att sova
när Ellicka gör de, men jag känner att jag får så mycket mer energi när jag
faktiskt får varva ner och göra något för mig själv, även fast de betyder att
jag är uppe på natten.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Allting verkar gå jättefint för er, och du gör ett underbart jobb med ellicka. Du är jätteduktig :)
Äsch inte så stor grej egentligen, min pappa är som han är. Kan brätta på msn någon gång :) Ta hand om er, ooh ladda upp mer bilder på sötnosen :)

2008-05-14 @ 23:48:19
URL: http://wigren89.blogg.se
Postat av: Carola

Hej o tack! :)
din tjej e oxå supersöt!
Hoppas allt går bra med henne... mycke o vänja sig in med i början...

2008-05-15 @ 15:59:30
URL: http://mynameislola.blogg.se
Postat av: Nanna

Vad ärligt och rakt du skriver (och bra förstås)!
Det där med att tiden inte räcker till håller jag fullständigt med om, speciellt nu, är den ena lugn och sover då är den andra ledsen och vill bäras eller matas eller bytas på. Men härligt är det! :)

2008-05-16 @ 21:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0