Den enda fredagen den 23 Maj 2008.

Datum:2008-05-23 Tid:23:53:34
Så var fredagen snart slut och lördagen tar snart över. Jag borde egentligen vara
tröttare än vad jag är, för jag har knappt sovit något de senaste dygnen. Korta
stunder när jag Ellicka somnat, så har även jag lyckas somna till. Men alltid vaknat
av att Ellicka rycker/rör på sig i sömnen, eller att hon vaknar och har ont. De har varit
2 internsiva dagar för mig och tjejen. Började nu ikväll med Minifon och ska forsätta
med de i en vecka nu, så får vi hoppas att hon inte behöver ha ont och slipper att
skrika hela tiden.

Vid lunch ringde min nuvarande BVC-sköterska(hon jag egentligen ska ha gick på
semester i måndags, men lyckades ramla och bryta benet, så hon kommer inte
komma tillbaka på ett tag). Hon ville berätta att på måndag börjar ett föräldragrupp
hos dom, och hon undrade om jag var intresserad att kanske komma. Men jag är
inte så säker på jag vill. BVC-sköterskan nämnde även hon som jag tänkte att
Ellicka fortfarande är lite liten för gruppen. De andra bebisarna är väl 2-4 månader,
medans Ellicka knappt är 1 månad. Och eftersom jag fortfrande känner att både jag
och Ellicka jobbar stenhårt på att lära känna varann och kunna förstå varann så
känns de inte så kul att gå och lära känna andra föräldrar och bebisar, något som
min riktiha BVC-sköterska tyckte lät klokt. Så efter sommaren kommer jag troligtvis
börja i en föräldragrupp.
Hennes samtal kom även i rättastund eftersom jag skulle ringa henne idag ändå
och fråga om några utslag Ellicka fått i hela ansiktet. M's mamma tyckte de såg ut
som utslag bebisar kan få om jag ätit något som hon inte tål eller klarar av.
Lyckligtvis lugnade BVC-sköterskan med att de var hormonpletor, som är vanligt
att komma från 1-4 månader. Så då slipepr jag oroa mig för vad jag har ätit.

På eftermiddagen kom M's pappa och M's farfar hit för att kika lite på lill tjejen.
Vi alla gick ut på en liten promenad, något som Ellicka uppskattade stundvis. Men
jag och M fick för detmesta turas om att bära på henne, för hon började skrika i
vagnen hela tiden. Sista biten när vi nästan var hemma somnade hon äntligen, och
vaknade när vi kom hem för hon var hungrig.

Jag hade även hoppats på att Ellickas navel skulle ramla av idag. Den har suttit
riktigt löst de senaste dagarna, men vägrar ramla av. Jag har inte haft något problem
med navlen innan, inte tyckt den var äcklig som man hört att andra folk tyckt om deras
barns navlar. Men nu tycker jag faktsitk att den är ritkigt vidrig, bara hänger där halft
som halft och ser riktigt gammal och skrumpen ut. Nu är de 4 veckor sedan Ellicka
föddes, så jag tycker allt de är dags för de att ramla av. På BB fick vi ju höra att den
skulle ramla av 1-2 veckor efter födslen.

Nu ska jag njuta klart av mitt te, lyssna på The Smiths och kanske ta och spela lite
wow. M sover och Ellicka också, skönt.

Kommentarer
Postat av: Tovan tycker

Gullnosar! Jag tänker sååå mycket på er. Ni är bäst! Trevlig helg! Kram

2008-05-24 @ 00:53:42
URL: http://tovan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0