4 Maj.

Datum:2008-05-04 Tid:21:25:58
Här sitter jag och äter falukorv med fulkornsmackaroner och ärtor, som
snälla M har lagat. Jag var för trött och låg och halvsov och ammade medans
hans var redig nog att fixa käk.
Snart måste jag gå in i sovrummet och kolla till Ellicka, gillar inte att lämna
henne ensam alltför länge. Man hör ju inte i vardagsrummet om hon skulle
vakna eller spy.

Idag kom min moster och kusin Erika hit. Inte alltför ofta vi träffas. Oftas bara
under jul elller någon annan högtid. Dom han dock bara se Ellicka i några
minuter innan hon började bli gnällig så att M fick ligga och tahand om henne
i sovrummet under hela besöket. Precis innan dom skulle gå hade han fått
henne att sova.
Vi fick lite kläder till Ellicka av dom som var supersöta. Dom hade köpt lite
större storlek så att vi kommer kunna ha de i sommar. Ett linne, en jeanskjol
och en söt kofta.

Jag ringde min kära far för en stund sedan för att kolla av hur de blev imorgon
med hans tripp till IKEA, för att han skulle kunna köpa en madrass till oss.
Dock var han hos mina bröder i Halmstad och var tvungen att ställa in IKEA
resan. Blir rejält orolig eftersom far berkäftade att allt inte riktigt stod rätt till
med mina bröder, men han ville inte säga vad som var fel.
Och jag vet att han alltid tyckt att dom klarar sig själva sedan dom fyllde 18,
och han är en sådan som inte lägger sig i deras liv. Så då vet jag att de inte
är en liten grejj om far åker ner till Halmstad och stannar kvar hos dem.
Blir så orolig, och de irriterar mig så att han inte berättar, även fast han säkert
gör de för att han tycker att jag har annat och tänka på.

Imorgon kommer jag vara ensam hela dagen med Ellicka! Har lite smått panik.
Hur fan ska jag klara det? Är verkligen livrädd, M gör så mycket med henne nu
när vi är hemma, jag vet inte ritkigt hur jag ska orka göra min och hans del och
sedan orka tahand om mig själv.

Nu ska jag fixa iordning med disken och sedan kolla till lill tjejen.

Kommentarer
Postat av: josefin

Det går bättre än vad man tror :) Jag har i stort sätt tagit hand om julia helt själv hela tiden. Linus har nästan bara haft henne en stund på kvällarna om han har kollat på tv liksom. När han var pappaledig satt han i stort sätt framför datorn hela nätterna och sov på dagarna. Man klarar så mycket mer än vad man tror, det gäller bara att lita på sig själv. Du kommer fixa detta galant hörru, det är ja säker på :) Ge Ellicka en kram ifrån mig :)

2008-05-05 @ 08:23:43
URL: http://wigren89.blogg.se
Postat av: anna

Fin blogg du har :)

2008-05-05 @ 21:00:43
URL: http://annasblandblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0