Vår och slitet hår.

Datum:2008-03-03 Tid:16:20:14
Vårsol. Jag är riktigt förbannat på mig själv att jag inte är ute och andas. Istället
sitter jag inne med förvärkar och ser på 7th heaven och dricker te. Jag som längtat
i ett år efter att de ska bli vårväder så man kan gå ut i behagligt väder och kanske
sätta sig på en bänk i 2 minuter. Men jag hade ändå knappt orkat mig ner till stan.
Jag vet att jag hade tyckt de skulle vara jättejobbigt att ta sig hem från stan när jag
väl knattat mig dit. 13kg extra att bära på känns verkligen i benen.

Jag har suttit och varit dum. Längtat till att bebisen i magen ska ut. Så att jag slipper
bära all vikt. Så jag kan få på mig mina gamla byxor. Att jag skulle kunna för införskaffa
några roliga vårkläder. Att faktiskt kunna fåplats i något fint från Gina eller H&M.
Är så trött att dras med dessa mammabyxor, mjukisbyxor och enfärgade tröjor.
Blir så arg på mig själv att jag känner så. Hur ofta får man chansen att vara gravid?
Det är inte varje år i mitt liv jag kommer ha en bebis i magen, och nu när jag väl har
det vill jag inget hellre än att den ska komma ut.


Lite eftermiddags sol från lilla köksfönstret. Jag vill ut.

Nu ska jag och platta mitt hår, så jag slipper dras med detta risiga som inte går att
hantera alls.
Jag vill verkligen klippa mig. Och färga håret. Min utväxt jag har nu är inte direkt sexig,
och den gör inget bra för mitt självförtroende. Och dessa slitna toppar och frisyren
som inte ens är en frisyr gör mig galen. Jag skulle nog känna mig lite bättre och tryggare
i min svullna vader och stora rumpa och mitt hår såg någorlunda ut.
Men jag hatar att gå till en frisör. Och nu när jag måste kissa varann sekund skulle de
kännas jätte obekvämt att sitta i en frisörstol och bara önska att jag fick gå.
Jag borde klippa mig själv hemma. Men de är något som jag inte vågar mig på, speciellt
inte eftersom jag vet hur jag såg ut sist jag & M försökte oss på det i Oktober förra året.

Nu ska jag och Skrutten titta vidare på 7th heaven, ta en ny kopp te och platta håret.
M kommer nog om några timmar med alvedon för förvärkarna. Och sedan ikväll ska
jag baka äppelpaj, något som jag tycker vi förtjänar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jätte fin blogg

2008-03-03 @ 17:45:48
URL: http://enlitentax.blogg.se
Postat av: emily

hej!
Njaee, det är inte så jätte vanligt men det förekommer. Oftast gör man ju vändningen lite senare än vecka 36+0 som jag gjorde. Jag gjorde det bara för jag skulle egentligen över till Gotland helgen hon föddes och vara där tills hon föddes, men nää så blev det inte riktigt ;) men när blir det som man tänkt sig? hehe :)

2008-03-03 @ 17:47:12
URL: http://emslo.blogg.se
Postat av: marlie

Hey, jo det förstod jag.. men är bilden på din bebis? ^^

2008-03-03 @ 18:07:32
URL: http://mammamarlie93.blogg.se
Postat av: Therese

Aaa håller med dig gillar inte heller att gå till frisören.

2008-03-03 @ 18:20:22
URL: http://familyliving.blogg.se
Postat av: Marlie

Ahaaja, då förstår jag!^^
Kram

2008-03-03 @ 18:31:16
URL: http://mammamarlie93.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0