Tillbaka till vardagen.

Datum:2008-03-25 Tid:12:27:03
Vaknade vis 11. Huvudvärk, snorig näsa. Jag hatar förkylningar. Får hoppas den
försvinner om man äter och dricker något. Kanske kan duscha av sig den, men
tror inte de. För denna jävla huvudvärken har ju hållt i sig hela helgen. Så den
verkar vara här för att stanna. Ska väl ändå försöka bli kvitt den med lite frukost.

Igår när jag skulle sova hade Fia skrivit och undrat om de kommit någon bebis.
Men nej, bara för jag inte uppdaterat min blogg en dag, så betyder de tyvär inte
att Skrutten har tittat ut. Gulligt av henne iaf att tro det. Men jag orkade faktiskt inte
att skriva igår.

Annandag Påsk var mest lugn. Vaknade vid elva. Spelade något Zelda spel i
timmar och åt godis. Lagade mat. M's vän Micke kom förbi en snabbis och spöade
mig i spelat Puzzle Quest. Sedan försvann M & Micke ut på en promenad i snön.
Jag hade huvudvärk och försökte vila, men de gick inte.
Sedan när M kom hem blev de Coop och köpte saker vi behöve till tacos. Vi hade
köttfärs över sedan i söndags, så vi tänkte att vi lika väl kunde äta tacos igår också.
Vi testade några nya tortillasbröd. Dom var tydligen smaksatta med tomat och örter.
Jag tyckte dock dom luktade mer än vad dom smakade, och sedan var dom vädligt
små, så man kunde knappt stänga dom när man lagt på vad man skulle ha.
Vi köpte även en dyr burk med O'boy. Egentligen var den inte så dyr, men ändå dyr
när man inte har hur mycket pengar som helst. Men jag får väl hoppas att den kan
tåla att ha o'boy i sig i några år. Och när jag & M väl ska köpa en ny burk om några år
så kan vi skratta för vi tyckte att våran gamla burk var dyr, och att vi nu kan köpa 2 bara
för vi kan.

Jag har börjat känna ett litet sug efter Wow, men jag vill verkligen inte fylla på mitt
account och börja spela så intensivt igen. Känns redan som jag & M knappt har
någon tid för något eller för varann. Så jag vill inte att Wow ska komma och förstöra
de sista veckorna/dagarna som vi har för oss själva. Kanske låter elakt mot Skrutten,
men de är nog viktigt ändå att vi faktiskt få vara lite i fred också.
Jag tycker de är mycket mysigare att ligga i soffan och spela Zelda på gamecube,
än att sitta vid varsin dator och spela samma spel, men inte med varann. Så Nej
tack till Wow.

Idag kommer Mickis från Stockholm hit och stannar i Borås. Skulle vara väldigt
trevligt att träffa henne. Men tror faktiskt inte jag orkar. Känner mig jättedum. Men
de är inte lätt att gå ner och vara glad när man har huvudvärk och svårt att andas
genom näsan och sitta med de tajsta jeansen som stryper blodcirkulationen.
Jag får väl se i eftermiddag hur jag känner mig.

Nu ska jag dricka en stor kopp varm o'boy och hoppas på de bästa. Kommer väl
ångra mig efter jag druckigt den, men jag måste trösta mig med något när M jobbar.
De har varit jätteskönt att ha honom hemma från tors-mån. Han borde ha långledigt
varje helg. Men de tillåter inte vardagen, tråkigt nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0