Sista dagen på helgen.

Datum:2008-03-09 Tid:16:31:22
Varit en lugn helg. Mest sovit länge, gottat sig och spelar age 2 med M.
M somnade på soffan igår kväll efter vi ätit vädligt sen kvällsmat och kollat
på 'Hur man förlorar en kille på 10 dagar'. Jag satt uppe och såg klart på
filmen i en fåtölj, medans M låg och snarkade med benen utstickandes i
våran lilla soffa.

Imorgon blir det mera spring. M ska som vanligt till jobbet tidigt. Sedan ska
han och ja mötas upp vid lite innan 11 för att ha ROS-möte med våran BM,
en barnläkare och någon från BVC. De ska nog mest disskuteras om hur jag
mår fysikt och psykiskt. Hur M tycker jag mår. Hur vi känner nu inför barnets
ankomst. Sedan också för att vi ska få en chans att träffa personen som vi
ska ha på BVC efter skrutten är född. Jag tror inte de ska bli några problem.

På eftermiddagen ska M's mamma och pappa och min far komma hit och
äta tårta och fira M, eftersom han fyller 23 imorgon. Så på eftermiddagen, efter
vårat möte blir de till för mig att åter igen dammsuga hela lägenheten. Damma
och torka i ordning så att de är någorlunda fint här när dom kommer. Måste
även leta fram en kaffekokare som vi ska ha någonstans. Jag och M dricker ju
inte kaffe, så jag tryckte in kaffekokaren i en låda eller skåp någongång när vi
plockade undan i köket.

På tisdag ser de ut som att Malla komemr hit och bakar bullar och dricker te.
Får hoppas att de blir av. Jag har inte träffat henne sedan jag och M fick reda på
att jag var gravid. Och de är väldigt konstigt, för jag & Malla har träffats vädligt
mycket annars.

Nu ska jag fortsätta spela betapet med M. Sedan blir de väl av till Coop för att
köpa mat och fika. Munkar till mig, om de finns några kvar. Man ska ju aldrig vara
bered på att de finns bröd och kakor på en söndag.

Nu tycker jag för övrigt att min mage är för stor och osmidigt. Bebisen är för tung,
och de känns som magen börjat "hänga", fast de gör den ju inte. Men de är
jättejobbigt att inte ens kunna ta på sig sina vnliga trosor, utan att jag knappt ska
få något blod i benen. Uscha, nu vill jag verkligen att skrutten ska komma ut.
Då skulle jag varit en gladare mamma. 39 dagar kvar till BF idag. Kan bebis inte
komma i veckan istället? Fast är de någon förstföderska, eller gravid över huvud-
taget som fött 5 till 4 veckor för tidigt? Inte någon jag känner iaf. Bara folk jag läst
om i tidningar att fått barn så tidigt. Och då har dom fött i bilar och på fält.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0