M's födelsedag.

Datum:2008-03-10 Tid:13:26:29
Vårat trapphus är riktigt snuskigt. Smutsigt och dammigt och ser fruktansvärt
tråkigt ut. Men är de något jag älskar så är de att öppna huset och känna
doften av nytvättat och tvättmedel från tvättstugan. De ger mig ett litet lyckorus.
Både här och när jag bodde i 1an på Hässleholmen har de luktat nytvättat i
trapphuset. Så hur trött jag än är varje gång jag kommer in ger ändå doften
mig några sekunders lycka.

ROS-mötet idag gick väl helt okej. Barnläkaren försökte slänga på hårdansiktet,
och ville försöka gräva fram minsta lilla om varför vi skulle behöva ett ROS-möte.
Men hur han än vred och vände på allt kunde han inte hitta något som gjorde att
jag och M var kvalificerade för ett sådant möte. Visst är jag ung, men som han sa:
"Du är ju inte rekord ung". Vi fick iaf träffa Ylva, en kvinna från BVC som ska
vara min, M och bebisens konaktperson där. Så hon är personen som ska sköta
vägandet och mätandet på skrutten. Hon är även personen som ska vara är och
ge mig och M svar och råd på saker vi undrar över. Både jag & M tyckte att hon
verkade trevligt och lätt. Våran BM Åsa var sjuk, så en kollega till henne hoppade
in istället och förde anteckningar åt Åsa. Även hon var trevlig.

Efter blev det Lilla Krogen med M och hans mamma för en kort lunch.
Och dom bestämde att dom skulle gemenast åka hem till M's morbror efter dom
slutat jobba och hämta en skrivbordstol, så att M slipper sitta på en köksstol
framför datorn. Dom skulle även plocka upp lite kaffe och dylikt tills ikväll när våra
föräldrar kommer hita för att fira M's födelsedag. Tur var de för mig, för då slipper
jag hasa mig bort till Coop och fixa sådant. Då räcker de att jag får dammsuga och
småplocka lite, så kan jag vila innan alla kommer sedan.

Kommentarer
Postat av: Em

PUSS! du är så himla bra du!

2008-03-10 @ 18:43:20
URL: http://popkatt.blogg.se
Postat av: Em

Ok. De sista kom inte med.
Så det kommer här.
Krama Markus ifrån mig och gratta på födelsedagen!!
Kram kram kram

2008-03-10 @ 18:46:16
URL: http://popkatt.blogg.se
Postat av: Carro

ååh grattis till bebisen i magen :)
Längtar tills min mage blir så stor också..

2008-03-10 @ 18:52:12
URL: http://carr0s.blogg.se
Postat av: Carro

tack :) hihi..
usch då.. men den ser iaf jätte mysig ut :)
inta långt kvar för dig ju! Man saknar nog magen mycket sen även om den har varit lite ivägen tror jag

2008-03-10 @ 20:56:54
URL: http://carr0s.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0