Lördag.

Datum:2008-03-15 Tid:23:16:39
Lördagen började med frukost. Rostat bröd(som inte smakade gott) med
leverpastej och te. M gick upp och duschade i en timma och jag som var
super kissenödig blev såklart jättearg och började banka på dörren och be
honom komma ut. Men han hörde inte vad jag sa, och jag hörde inte vad han
sa = bråk direkt på lördags morgonen. Inget roligt alls.
Men jag blev så sur att jag var tvungen att göra något. Så jag dammsög hela
lägenheten, dammade fönster och hyllor. Torkade spisen och diskbänken.
Tänkte även moppa, men vi hann bli vänner, så moppa får jag göra en annan
dag.

Annars har vi väl inte gjort något speciellt idag. Spelat betapet och ätit upp
den sista glassen. Testat färdknäppen, utan resultat. Men de är ju ändå
4 veckor kvar. Skrutten kommer nog när han/hon vill, så antagligen kommer
h*n ligga på övertid, allt för att reta mamma.

Just nu är M's vän Gurra här på ett litet fort besök och lånar lite filmer.
Något säger mig att dom båda även träffas för att dom ska kunna smygröka.
Snart blir de kanske kladdkakebak och någon film. Lördagar är inget speciellt
längre. De enda är att M är ledig. Så jag får vara med honom hela dagen, istället
för att vara ensam och vänta på honom.

Helgerna är ju inte direkt så som de var för mer än ett år sedan, när man skulle
ut och göra något "roligt", som nästan alltid involverade alkohol.
Minns hur jag gjorde allt för att festa på fredagar och lördagar så att man kunde
ringa M och föreslå eller fråga om man skulle ses eller kanske komma till honom
på efterfest. Folk måste väl egentligen förstått att jag egentligen bara ville till M,
eftersom nästan varje festkväll eller dylikt slutade med att jag sprang iväg lite
tidigare än alla andra med mobilen i högsta hugg och försökte fåtag på M eller
pratandes med honom. Haha. Så töntig jag var. Men de gick ju tydligen hem efter-
som vi idag bor med varann, och jag är fortfarande kär som aldrig förr.

Mera betapet nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0