Långfredagen.

Datum:2008-03-21 Tid:22:14:14
Så var man nyss hemkommen från en lyckad påskträff med dagisgänget och
andra människor. Vi träffades i stan kring 12. Jag, fia, Linn & Hanna för att ta
bussen upp till Hannas mamma. Så efter dom kallade mig "Pingu" och Pingvin
några gånger hoppade vi på 1an och åkte dit. När vi kom fram upptäckte Hanna
och Fia att de inte fanns något mat alls hemma hos deras mor. Så efter dom
skrivit en liten käck inköpslista åkte jag & Fia och handlade på Coop. (Får väl
säga grattis till Fia igen som fått körkort utan att berätta något.)

Väl hemma från affären började vi alla delta i matlagningen. Jag hackade sallad.
Paaso gjorde några gulliga försök att hacka tomater, innan Hanna visade hur man
ska skära en tomat. Förövrigt lagade vi tacos, inte så påskigt, men gott var det!

Linn lämnade oss efter maten. Så då började vi andra spela NE spelet. Jag
& Hanna som var i samma lag vann nästan, men när Sebastian kom och hoppade
in i Paasos och Fias lag så förlorade vi.
Efter spelt bestämde vi oss för att forstätta spela. Så vi åkte och köpte dricka och
godis, hämtade spel hos Paaso(för Hanna hade typ bara Fia med Knuff annars).
Optical tittade även förbi och vi började spela något spel jag naturligtvis glömt namnet
på. Men jag kan ju erkänna att dom 2 rundorna vi körde så förlorade mitt lag varjegång.
Och de berode varken på Fia eller Sebastian. Tydligen har inte jag logiska tankebanor.

Så nu sitter jag här, efter jag fått skjuts hem av Optical och är allmänt trött. Jag skulle
kunna somna pga av allt sött jag stoppat i mig, men jag är trött i huvudet av alla ljud
och all stress efter spelen. Idag var iaf en vädligt lyckad dag och jag önskar att vi alla
kan träffas snart igen.

image189
Jag glömde bort att jag hade kameran med mig. Så jag tog inga kort, förtum några
innan vi åkte och hämtade spelen. Detta är väl de bästa som blev. Ett kort på Fia,
Sebastian och en halkande Paaso.

Nu ska jag fortsätta ha en trevlig Påsk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0