Fiskgratäng.

Datum:2008-03-27 Tid:20:20:53
Just nu tar jag en liten paus från matlagningen. Jag gör 2 fiskgratänger, en som
ska ätas ikväll, och en som ska delas upp tills oss båda för lunch imorgon.
Jag har nog aldrig kokat så mycket potatis som jag gjorde idag. Så de blev lite
jobbigt när jag försökte mig på att göra allt till potatismos på en gång i samma
plasybytta. Min stackars elvisp orkade inte och blev alldeles varm, och potatis
bitarna flög ur och la sig fint upp lite här och där i köket.
När väl fisken som låg och värmdes sig i ugnen var klar tog jag ut den och ställde
den på spisen för att lägga upp potatismoset och såsen. Mobiltelefonen ringde
och jag blev såklart jättestressad och tog tag i den glödheta formen med händerna.
Väldigt ont, men lyckades tillslut få in gratängen i spisen igen. M verkade inte fatta
att jag behövde hjälp med saker oting när jag bankade på dörren till badrummet,
där han står och duschar sig frisk.

Kollade på 'Barnmorskorna' förut. Ett program som började på SVT igår. Där dom
helt enkelt filmat hur de går till när barn kommer till världen på Karoliska Sjukhuset.
Första scenen grep tag i mig direkt och jag fick för första gången faktiskt lite panik
av att veta att de där ska jag snart göra. Jag vill inte föda barn! Men sedan när barnet
väl kom ut så de så underbart ut, så jag tror inte de ska vara någon fara.
Programet var förövrigt bra, och jag kommer nog att se de nästa måndag igen.

För övrigt kan jag meddelea att jag återingen tvättar! Jag hade lyckats roffa åt mig
en tid och vad såklart glad. Tyvär hade vi inte direkt något att tvätta. Så jag la i alla
småsaker jag kunde hitta i tvättmaskinen. De där med tvättningen måste vara ett
beroende för mig, för så fort jag får chansen springer jag ner i källaren och tvättar.
Kanske iofs är bra att känna att tvätt är något roligt och bra nu när man ska bli
småbarnsförälder. Jag har hört att bebisar kräks, kissar & bajsar lite här och där.

Imorgon går jag in i v.38. Då blir det ett besök hos BM Åsa. Får se om de står rätt till.
Det hoppas jag allt. Men jag hoppas ännu mer att Skrutten tittat ut innan dess.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0