Fika för Markus.

Datum:2008-03-10 Tid:22:17:13
Efter en snabbdusch ska jag och M nog snart krypa oss till korgs. Vi ska
först försöka spela en snabb runda betapet. Men vi verkar inte finna någon
att spela med, tråkigt nog. Jag är inte speciellt trött heller. Eller trött är jag,
men inte sova trött.

Födelsedagsfikan ikväll för M var mysig. M & hans mamma kom inte hem
den tiden dom lovat. Dom skulle hem till M's morbror fort och köpa kaffe
efter dom slutat jobba. Så efter två samtal till M, och några timmar senare
ramlade M och hans mamma in i lägenheten. Dom lyckades få med sig
grannens katt in, som genast sprang och gömnde sig under våran säng.
Såklart kom min pappa och M's pappa in i lägenheten då jag ligger på
golvet som en fet säl och försöker sträcka mig efter katten. Kändes lite dumt
eftersom jag inte träffat M's pappa speciellt många gånger.
Jag hittade iaf en gammal lekasmus efter Saga, så jag kastade ut den i
trapphuset, och grannens katt sprang lekfullt efter.

Fikat bestod av en underbar chockladtårta med hallonmouse som fyllning.
(Jag verkligen älskar den tårtan, för den blir inte lika mäktig och jobbig som
en gräddtårta.) Och förutom tårtan hade far lyckats köpa med sig lite vetebröd
och någon jäkligt god bakelsetårta med vaniljfyllning.
Fikat gick smärtfritt och höll på i 2 timmar, något som jag aldrig kunde tro.
Nu har iaf min pappa träffat M's föräldrar, så då behöver dom inte vara okända
för varann. Kanske är bra för dom att veta vem som är morfar, farfar och farmor
till deras första barnbarn.

Födelsedagsbarnet som fyllde 23 fick en läkarbok som kan vara käck nu inför
skrutten. Där de står mycket om vanliga saker. Allt ifrån feber till kvalster.
Jag får dock inte läsa i den, för då kommer jag tro att jag har allt, hypokondriker
som jag är.

Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Em

Låter som en fin dag! :)

2008-03-10 @ 23:27:28
Postat av: Carro

men så är det nog för alla.. man ser ju framemot att få hålla i bebisen och se hur den ser ut. Men sen växer de så snabbt att man längtar efter magen istället tror jag ;)

2008-03-10 @ 23:51:58
URL: http://carr0s.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0