35+4.

Datum:2008-03-18 Tid:13:32:21
Här sitter jag och väntar på att vattnet till pastan ska börja koka. Hade råkat
sätta på fel platta, så köket var jättevarmt och de luktade lätt bränt. Tur att
jag kom på att gå och kolla till vattnet, annars kanske de börjat brinna.
Lyssnar på 'Death cab for cutie' och är jättetrött. Har sovit riktigt dåligt inatt.
Har vaknat massa gånger av antingen att jag varit akut kissenödig, eller så
har jag vaknat i panik och varit bomsäker på att vattnet skulle gå. Såklart gick
ju aldrig vattnet, även fast jag var sten säker. Jättejobbigt att ligga där och få
panik för ingenting. Jag har än så länge under graviditeten inte varit orolig för
förlossningen, och de är jag fortfarande inte. Men nu den senaste veckan har
jag blivit mer och mer orolig över att jag inte kommer veta när de är dags, eller
att jag råkar missa när vattnet gått. Än så länge har inte slemproppen gått, så
bebis kommer nog lika där inne ett bra tag till. Önskar att jag bara kunde lugna
ner mig.

Gick upp som vanligt när M gick till jobbet. Duschade, plattade håret. Rostade
2 mackor och åt ett äpple. Var dödstrött så jag orkade inte laga någon direkt
riktigt frukost. Men huvudsaken är väl att jag fick i mig något.
Beslutade mig för att slänga igång 5e säsongen av Gilmore Girls, för de var
ett tag sedan jag kollade på de nu. Då kunde jag sluta ögonen med ändå se
scenen i huvudet om jag bara hörde dialogen. Och de skulle inte vara hela
världen om jag somnade ifrån den. Och mycket riktigt, redan under första
avsnittet slöt jag ögonen och somnade. Vaknade till då och då under de andra
avsnitten, och vaknade till på riktigt när sista avsnittet på skivan precis skulle
ta slut. Började om på skvivan från början för att se. Tog ett äpple och ett glas
vatten för att försöka göra mig lite piggare. Fungerade inte, så jag stoppade i
mig några godisar som var kvar sedan igår, men blev nästan ännu tröttare av det.

När jag låg i sängen och kisade för solen insåg jag hur hungirg jag var, eftersom
jag tänkte på biffar med gräddsås. Fiskgratäng. Eller någon skinkstek med kokt
potatis, gräddsås och massavis med broccoli. Något asiatiskt med nudlar.
Men i vårat hem råder brist på allt sådant, så istället blir de torr pasta och någon
fiskgratängssås. Kommer säkert smaka skit, men är så jävla hungirg så de glider
nog ner ändå.

Saknar M jättemycket. De är faktiskt ett rent helvete att vara ensam hemma. Även
fast jag är fri att göra vad jag vill så kan jag inte eller orkar inte. Och känner mig
mest handikappad(ursäkta ordvalet) och vädligt ledsen hela tiden. Visst, de är
underbart att ha en bebis i sig, men de är också vädligt skönt att kunna ligga
hur man vill i sängen utan att de gör ont. Att kunna dricka 2 glas vatten och inte
fortfarande vara törstig efteråt, och inte heller behöva kissa innom de närmsta
minuterna. Jag vill verkligen bara föda barn nu, och hålla skrutten istället för att
bära runt på dessa extra 15kg som dödar mina ben.
Vill att M ska komma hem så jag får ligga och tycka synd om mig själv i hans famn
istället för att ligga och sucka framför Gilmore Girls, för dom förstår mig inte alls.



Ett klipp från Gilmore Girls säsong 5. Rory som journalist för The Yale daily
news och skriver en artikel om The life and death brigade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0