34+6.

Datum:2008-03-13 Tid:13:10:44
Igår kväll började jag få en mollande "mensvärk" i magen. Från revbenen
ner till låren. Tog en alvedon(som man ska) vid halv 8, men tyckte inte att
de hjälpte nåogt. Tog yttligare en vid midnatt, de hjälpte inget vidare heller.
Men framåt natten så började de försvinna av sig själv och jag kunde få några
timmars sömn.
Vaknade vid 10 idag och känner mig lite konstig idag också. Dock ingen
"mensvärk" ännu, men om de kommer vara som igår lär väl den komma sen
när M kommit hem. Jag tror nog inte de är någon bebis på G, utan de är väl
mest kroppen som övar sig inför de riktiga. Pratade med pappa, och han sa
som många andra säger, att 3 veckor innan är ju faktiskt inte ovanligt. Så om
de skulle stämma för oss så skulle skrutten komma nästa vecka.

Skrutten känns för övrigt väldigt livlig. De senaste dygnet har han/hon rört sig
mer än vad de någonsin gjort. Vet inte om den kanske försöka hitta en mysig
ställning att ligga på den sista tiden nu i magen. De är nog vädligt trång för min
lilla skrutt. Har varit lite orolig att bebisen kanske försöker säga mig något, men
tror mer på att de kanske är påväg att fixera sig än att de är någon fara.
Ska till BM imorgon, så får väl se vad hon säger. Men något säger mig att hon
kommer nog säga att de inte är någon fara etc.

Har även precis slängt in de första lasset med babykläder. Låg och kollade på
en Harry Potter film när jag helst plötsligt kände att jag var tvungen att tvätta alla
bebiskläder idag. Tur för mig att tvättstugan var ledig idag. Dock är ju inte saken
som tar bort luftfuktigheten lagad, så jag får väl hänga de som inte gå att torktumla
i lägenheten. Känns skönt iaf att få de gjort. Så kan jag packa ner lite saker i BB-
väskan så om bebisen skulle få för sig att titta ut snart så behöver jag inte springa
runt och inte ha något rent till BB alls.

Ska lägga mig och forsätta se på Harry Potter filmen nu och vila. Vila kännns som
de enda vettiga och de enda jag faktiskt orka göra nu. Vågar inte direkt springa ut
och handla ensam, utan får vänta tills M kommer hem.
För övrigt klippte M sig igår efter jobbet. Nu är de kort. Såg inte dumt ut alls, han
passar i det. Men såklart är de alltid ovant att se någon eller sig själv i en ny frisyr.
Nu är de nog iaf lättare för mig att platta hans hår.

Imorgon går jag även in i v.36. Så idag är de sista dagen i v.35. Idag är de även
35 dagar kvar till beräknad födsel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0