34+5.

Datum:2008-03-12 Tid:12:36:57
Igår träffade jag Malla. Vi hade inte träffats sedan i somras, så det var vädligt
trevligt. Hon hade med sin pojkvänn Sam, någon jag aldrig träffat tidigare. Han
verkade vara en trevligt prick. Synd nog var han tvungen att gå nästan direkt.
Men jag och Malla klarade oss bra ändå. Vi satte igång och baka dubbel sats
av bullar. Såklart åt vi nästan upp en plåt direkt när dom var klara. Sedan tog
Malla med sig några hem. Och kvar fanns ändå 3 påsar, som jag inte riktigt
vet hur jag och M ska lyckas få ner. Vi har jag godis, tårta och kakor kvar sedan
han fyllde år.
Efter Malla gått så satt jag och M och spelade betapet med hans pappa. Sedan
blev de en snabb kvällsmat, för att vi skulle hinna med och spela några rundor
betapet till. Klockan blev mycket och vi hann bara se 1/3 av kvällsfilmen, som var
den verklighets baserade 'Pojkarna i mitt liv'. Vi får väl se resten ikväll.

image174

Vi hade även tvättid igår. Men eftersom Peter-hyresvärd inte varit här och lagat
saken som tar bort fukten i tvättstugan, så var de ingen idé att tvätta nästan.
De är så kallt och rått där nere i tvättstugan, att kläderna hinner nästan mögla
innan dom torkat. Så jag fick slänga in underkläder, handukar och 2 linnen.
Så planen att tvätta upp allt till bebisen fungerade ju inte. Får försöka fixa det
en annan dag. Om saken lagas, eller så får jag åka hem till far & Eva och tvätta.
Som tur var gick ju iaf underkläderna och handukarna att torka i torktummlaren.
Linnerna fick ju hänga övernatt. Något som de lesbiska paret inte verkat gilla.
För dom har vairt här och panik ringt på dörren. Och jag har inte vågat öppna,
för jag orkar inte tjafsa med dom jämt. Så jag smög mig ner till tvättstugan kort
efter dom varit och plingat på och tog med mig de 2 linnerna och 2 handukar som
låg i torkltummlaren. Och jag förstår inte hur dom kan vara så sura över de. 2
handukar är väl inte hela världen att behöva ta ur torktummlaren, och linnerna var
ju såpass små att dom inte tog någon plats alls på tvättlinnan. Dom hade för övrigt
precis börjat tvätta, för tvättmaskinen var precis i början på sitt tvättpass.

Något jag inte förstår är hur dom 2 kan ta upp 2½ dag i veckan i tvättstugan. Och
då menar jag verkligen att varje vecka bokar dom upp 2½ dag i tvättstugan. Så vi i
dom andra 5 lägenheterna får ju nästan bråka om dom tiderna som finns kvar.
Och något som stör mig ännu mer är att dom tvättar samma jävla kläder varje gång.
Så var tredje dag när man går ner i tvättstugan för göra något ärende hänger deras
jävla jeans, skepparlinnen och militärtröjor på linnan. Hur lyckas dom smutsa ner
en hel garderob på 3 dagar?

Nu ska jag duscha, sedan blir de platta håret och antagligen vila framför en film.
Har knappt sovit något inatt för av någon anledning har jag varit jätteorolig att bebisen
skulle komma inatt. Ändå är det 36 dagar kvar, så jag tror egentligen inte att jag
behöver ligga vaken och oroa mig på nätterna.

Kommentarer
Postat av: Frida

www.kidzshop.se :)

2008-03-12 @ 14:46:34
URL: http://missflodstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0