33+3.

Datum:2008-03-03 Tid:09:18:46
Som vanlgit sitter jag och ser en serie och äter frukost. 7th heaven är dagens
frukostprogram. Slemmig havregrynsgröt med hallonsylt, te och några ost
smörgåsar står på frukostmenyn. De smakar verkligen inte som en hotellfrukost.
Men man måste ju äta. För både jag och bebis måste ha ny energi så vi orkar.

Inatt har de varit en jättejobbig natt, som vanligt. Alldeles för varmt i sovrummet,
eller så var de för kallt. Och när jag precis somnat, och hamnat i någon jobbig
dröm så vaknade jag av att jag var panik kissenödig och fick rulla mig ut sängen
och stappla mig till badrummet. Sedan tillbaka, varva ner och försöka somna.
Så var de för varmt eller för kallt. Och grannens utomhuslampa lyste in och störde
mig hela tiden. Så blir jag sur att M ligger brevid och verkar vara i någon ljuv sömn
och sussar som om han vore en kattunge.

Idag ska jag försöka dammsuga hela lägenheten. Något som egentligen borde
blivit gjort för några dagar sedan, och någon som stod på "måste listan" igår,
men som såklart aldrig blev gjort för jag orkade aldrig. Man börjar se dammråttor
i hörnerna, något som inte alls känns roligt.
Boka tvättid är något jag måste göra idag. Annars kommer gardinerna till sovrummet
aldrig bli tvättade, och då kommer jag fortsätta att se grannens jobbiga ljus.

Idag är de 45 dagar kvar till BF. Så nu börjar de verkligen rinna iväg.
Pappa pratade med mig igår om att bebisen likaväl kan komma 3 veckor tidigare.
Så om den kommer 3 veckor tidigare så kommer den om 3 veckor. Och det är ju
närsomhelst. Men något säger mig att bebis vill ligga kvar inne i mig och sparka
på mig. Så h*n kommer nog 2 veckor försent, och jag tvingar bli igångsatt och föda
en jättebebis. Önskar att skrutten kommer ut snart iaf. Vill verkligen kunna ha min
lilla bebis i famnen, och jag vill att M ska kunna få komma nära bebisen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0