26 Mars.

Datum:2008-03-26 Tid:13:47:55
Saker som idag har irriterat mig och gjort mig ledsen sedan jag vaknade:
- Att se sig själv i speglen på morgonen är aldrig kul. Speciellt inte när man ser ut
som en tant som inte färgat om håret på månader, så allt de gråa håret syns.
- När man blir halvt blind att att kolla ut genom fönstret för att de är så vitt.
- Att M jobbar och jag saknar honom jättemycket när han är iväg.
- Att huvudvärken och förkylningen inte försvinner. Hur mycket vatten jag försöker
dricka så finns problemen fortfarande där.
- Att de verkar som min mage verkligen gått in för de där att få bristningar. För varje
ny dag jag vaknar är de yttligare en bristning på magen.
- Att duschen är krånglig. Antingen kommer de bara kallt vatten, eller hur varmt som
helst så man bränner sig. Och att de blivit något stopp långt nere i avloppet som vi
inte kan fixa, så man står i en flod av vatten.

Sedan ska jag inte bara klaga, vissa saker gör mig faktiskt glad också:
- Att påskliljorna jag köpte förra veckan har blommat ut rejält. Så köket luktar verkligen
vår och blommor.
- Att de faktiskt är solsken som lyste upp badrummet i morses, och inte lampan.
- Att veckorna faktiskt går ganska snabbt. Idag är de redan onsdag och bara 22 dagar
tills Skrutten är beräknad.
- Att BT hade en lång artikel om hur det går till att föda barn på SÄS. Väldigt passande.
- Att idag ska jag få träffa Fia, Hanna & Tovan.

Dock är listan för dåliga saker längre. Tyspkit. Men man får vara glad över de finns
något som faktiskt gör mig glad.
Jag snodde förövrigt M's lunch han skulle ha på jobbet imorgon. Åt den med ett leende.
Inte så snällt. Men jag får väl göra ny mat till honom ikväll. Så han ska se de som ett
plus att han får färskare mat till jobbet, och inte en 2 dagar gammal pasta.

Nu ska jag dricka upp min 1a kopp te för dagen och kamma mitt hår. Sedan måste jag
platta håret(som ändå kommer bli risigt i vinden och snön). Ska föröska levla lite i Puzzle
Quest också, eftersom M lyckades levla om mig igår.

Kommentarer
Postat av: Festivalkajsa

Men lite glad kanske du blir över att höra att folk saknar dig ända bortifrån Öland? : )

2008-03-26 @ 16:07:45
URL: http://ebbakajsasofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0