Midsommarhelgen.

Datum:2008-06-23 Tid:16:34:32
Nu är den regniga midsommar helgen förbi och vi kliver åter igen in i vardagen.
För oss har midsommaren glidit på bra, Ellick har varit en toppen bebis och enbart
varit gnällig några gånger och varit ledsen en gång. Hon har sovit hela nätterna,
för att vakna kring 4-5 för att äta en stund, för att sedan somnat om och sovit tills
på förmiddagen då M's mamma varit och väckt oss. Jag kan lova att jag varit jätte-
stolt över henne. Ellicka har fått redigt med komplimanger och beröm denna helgen.

I torsdag eftermiddag, efter några stressiga timmar av packning, duschning, matning
så packade vi in oss i syrran lilla bil. Jag, syrran, M, Ellicka och all packning. Och de
ungefär lika trångt som de låter. Syrran hade sin packing + hennes sambos. Vi hade
våran packing som innehöll vagnen, babysittern, rena kläder, nytvättade kläder som
inte hade torkat. M's camecube med spel och filmer, allt för att vi skulle kunna ha kul
i helgen om de regnade alltför mycket.
På vägen ner till Varberg satt Ellicka fram med syrran, medans jag & M satt i all
packningen i bagsätet. Dock var resan smärtfri. Ellicka började gråta innan Veddige,
och ingeting verkade duga. Antagligen var hon trött på sitta själv. Men hon somnade
om en liten stund innan vi kom hem till M's mamma & hennes man i Tröningennäs.

På midsommarafton åkte vi till Espevik till min pappa & hans sambo Eva. Evas äldsta
dotter fyllde 30, så de var öppes hus för henne/midsommarfirande.  Även fast de var
dåligt väder till och från var de väl trevligt, dock kände jag väl dirket ingen annan än
min bror, Pappa & Eva och Evas barn. Många beundrade Ellicka och man fick kompli-
manger från höger och vänster. Syrran passade på att vara lite barnvakt så jag & M
fick äta och hälsa på min lillkatt Saga(eftersom hon bor hos pappa & Eva numera).
Jag & M passade även på att träffa hans vänner Micke & Emma + Mickes bror. Så vi
gick en kort liten promenad bort till Espeviks campning för att köpa ciggaretter. Och
nej, dom var inte till mig, för jag röker inte.
Sedan framåt kvällen åkte vi tillbaka till M's mamma och hennes man och grillade
lite med dom och M's moster och hennes barn som hade kommit ner. Dagen slutade
tidigt och våran lilla familj somnade snabbt i en bäddsoffa på övervårningen.

På midsommardagen åkte vi på släktfest hos några i M's familj. Hur mycket folk
som helst och jävligt god mat. Blev vädligt förtjust i någon honung & limesås som
värdinnan hade gjort. Tror att vi ska föröska få fram receptet på det.
Ellicka skötte sig jättebra där med. Hon han knappt inte mer än komma i stugan
innan hos somnade. Antagligen mycket nya intryck och ljud. När hon vaknade igen
så gick en liten släkting till M fram och klappade Ellicka fint på kinden. Hon kan nog
inte varit med äm 2 år. Ellicka uppskattde iaf de och log och jollrade henne till svar.
Sedan åkte vi hem ganska tidigt för att äta paj och somna till en film.

På söndagen hämtade min bror oss och så packade vi in alla packninge igen. Dock
hade vi en större bil denna gången, så de var inte lika trångt. Denna gången fick Ellicka
sitta bak med mig, och vi satte M framme med min bror. Ellicka somnade direkt och
stensov hela vägen hem till Borås.

Även fast de har varit dåligt väder så hade de ändå varit mysigt och fint vissa stunder.
Har varit vädligt skönt när M's mamma eller moster tagit Ellicka och snackat med 
henne en liten stund så att jag kunnat få äta, duscha eller bara slapp en liten stund.
Även fast de var skönt att vara borta var de hur skönt som helst att komma hem.
Tråkigt dock att M var tvungen att hoppa igång direkt med att jobba, hade varit mysigt
om vi fick bara vara hemma några dagar och mysa.

Kommentarer
Postat av: Em

Låter som ni haft en fin kväll. Skönt för er. Flyttdags snart eller? :D

Saga blev säkert överlycklig över att få träffa dig..

miljoner kramar!

2008-06-23 @ 21:26:24
URL: http://popkatt.blogg.se/
Postat av: Pauline

Hihi, så bra! (: Hoppas ni gillade dem. Tyckte det skulle vara kul att göra något till eran lilla tös också, så då fick det bli de där burkarna (: Hur går det annars då, har ni kommit till rätta med en liten bebis hemma?

2008-06-23 @ 23:44:33
URL: http://sofiapauline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0