Dagarna som varit.

Datum:2008-06-09 Tid:12:16:13
Min blogg har blytt "plattform" de senaste dagarna, så jag har inte kunnat blogga.
Egentligen har jag inte direkt haft tid eller ork heller. De har varit så fruktansvärt vamrt
och jag har haft världens huvudvärk. Men jag kan väl skriva ihop lite kort vad som hänt
de senaste dagarna.

Onsdag 4/6:
Ellicka och jag var på BVC. Hon hade gått upp jättebra och växer både på längden
och bredden. Hon är ligger lite över medel för sin tid. Men absolut inte så de är farligt.
På eftermiddagen gick jag & Ellicka ner till stan för att träffa M, jag behövde köpa mig
en tröja. Dock hann jag aldrig direkt köpa något jag ville ha, eftersom jag gått upp 2
storlekar på kläder, så de fanns inte direkt något snyggt i min storlek. Sedan blev Ellicka
gnällig på H&M och börja skrika, så de var inte mer än skynda sig hem. På kvällen kom
Fia och hämta upp våran lilla familj och åkte och storhandla med oss. Verkligen jätte-
snällt, vet inte hur vi skulle klarat av de utan din hjälp!

Torsdag 5/6:
Hanna(och alla andra i min ålder, som teddina & marlene) tog studenten! Grattis!
Så jag & Ellicka promenerade en evighetspromenad i värmen upp till Hanna för att fira
henne. Solen var verkligen stekhet och Ellicka uppskatta verkligen inte den promenaden.
Hemma hos Hanna var hon relativt lugn, förutom den sista halvtimman då precis allt var
fel. Hon var varm, kiss i blöjan, hon var vrålhungrig och trött. Så de var lite kämpigt att'
fixa allt hon ville på den korta stunden. Men de löste sig och hemvägen gick lite bättre,
för då var de mycket mycket svalare ute.

Fredag 6/6:
Jag minns inte direkt vad vi gjorde på dagen. M var ledig iaf, så vi sov väl längre än vad
vi annars gör. Vi åt säkert kakor också. Jag minns bara att de var än väldigt vädligt varm
dag och vi fick flytta Ellicka runt i lägenheten så att hon hela tiden var i de svalaste
rummet. På kvällen gick vi iaf ut på en promenad med Ellicka och träffade M's vän Robert.
Jag  hämtade ett paket från H&M på Comerce. Ellicka höll sig faktiskt lugn nästan hela
promenaden och höll sig i 3 timmar utan mat. Helt otroligt tycker jag, eftersom den lilla
tjejen skriker efter mat nästan hela tiden.

Lördag 7/6:
Jobbig dag för både mig & M. Vi behöver inte gå in på detaljer, men allt är iaf bra nu.
Ellicka somnade ganska tidigt på kvällen, så jag & M tänkte passa på att slappa och
spela lite wow. Men till min fasa blev de inte riktigt så. När jag skulle logga in på mitt
wowaccount så gick de inte. Jag trodde naturligtvis att jag skriviti i fel lösenord, men
efter jag testat ett par gånger så insåg jag att någon snott mitt account och
byttlösenord. Så jag fick fixa mitt ett nytt lösenord och logga in. Och när vi väl loggat 
in märkte jag att någon hade sålt alla mina grejjer på mina allychars och tagit allt mitt
guld. Så då fick vi sitta ett tag och vänta på att Blizzard skulle kolla upp vad som hänt
etc. Lyckligvis fick jag tillbaka allt, men var ändå gaska ledsen att någon idiot faktiskt
kan med att göra så. Lägga ner en massa tid på att förstöra för andra.

Söndag 8/6:
Mildare dag. Ellicka behöve till och med ha på sig en body för att hon inte skulle var för
kall. Något som hon annars inte behövt haft på sig på några dagar. Dock vara de samma
problem för mig som de var dagen innan. När jag loggade in på wow dök en stor ruta
upp och Blizzard varnade mig för att någon/något försöker sno mitt accout. Så M över-
talade mig att formatera om datorn. Så så fick de bli. Jag & Ellicka kollade på någon
dålig film med Pamela Anderson, mendans M fixade med min dator.
På kvällen sedan, efter jag & M suttit och kollat på Hotet från underjorden så skulle vi
sova. Men Ellicka tyckte tydligen inte samma som oss och började gallskrika. Och höll
sedan på så i 2½ timma. Vi förstod aldrig riktigt vad som var fel, men antagligen var hon
trött och skrek för de. Sedan skrek hon väl för att hon blev varm av allt skrikande, så de
var bara en ond cirkel. Tillslut lyckades M lyckligtvis får Ellicka att somna. Jag tyckte
verkligen synd om henne. De fanns inte direkt något man kunde göra.

Måndag 9/6:
Ellicka och jag vaknade sent. Just nu ligger hon fortfarande och sover medans jag fixar
med mitt ljudkort och ska snart installera wow på datorn. M jobbar tråkigtnog över idag,
så jag och lilltjejen kommer förbli ensamma en bra stund idag. Men de är helt okej,
vi gillar att titta på Gilmore Girls och mysa. Hon är så söt nu när hon börjat "prata" och
skratta mycket, funderar på filma de så att jag alltid kan kolla tillbaka på det.
Ikväll blir de förhoppningsvis att tvätta och så ska nog jag, Ellicka och min pappa åka och
handla lite.

Kommentarer
Postat av: Tovan tycker

Hej Världensbästa tjejer! Jag är på läger men hoppas att vi kan träffas nästa vecka när jag är tillbaka. Längtar såååå efter er! Kram

2008-06-12 @ 14:12:19
URL: http://tovan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0