Nu är helgen slut.

Datum:2008-06-02 Tid:04:11:49
Jag borde nog inte vara så förvånad längre över att jag sitter uppe åter igen under
en natt. Jag borde vara van nu, jag verkar ju göra de natt efter natt. M & Ellicka
somnade en stund efter midnatt. M somnade direkt, medans Ellicka tog lite tid
på sig. Hon låg och myste med mitt bröst samtidigt som jag låg och kollade på
Gilmore Girls. Hon vaknade vid 2 någon gång och ville ha lite mat. Hon åt snabbt
för att sedan somna om igen. Hon sover fortfarande, man hör henne bara knorra
då och då från sovrummet.
Själv har jag suttit uppe och önskat att jag skulle bli sova trött, att ögonen nästan
skulle gått i kors på mig. Men så blev de aldrig, utan istället satt jag jättepigg
framför wow. Sprang emellan min & M's dator. Eftersom han sover så kan jag ju
inte spela med honom även fast jag vill. Så jag fick spela på hans och min karaktär
samtidigt. Galen i wow? Kanske lite.

Igår lyckades jag fastna i min näspiercing när jag skulle skynda mig till Ellicka när
hon skrek. Jag hade små ont hela förra natten och imorses fick jag se varför.
När jag ställde mig i speglen var hela näsan röd, och en näsvingen alldles svullen.
De röda hade spridit sig ut mot kinderna. Jag fick panik och var 100% på att nu
har jag fått blodförgiftning, nu kommer jag dö. Så jag ringde sjukvårdsupplysningen
och frågade, dock lugnade hon mig med att de skulle myket till för att de skulle vara
blodförgifting och att man märker ofta vädligt tydligt om man har de. Så de var
bara en vanlig infektion, men såklart ändå väldigt viktigt att jag höll såret rent och
inte satte tillbaka piercingen.
I eftermiddags efter jag sovit en stund och gick upp för kolla hur de såg ut så var
de rejält svullet både inne i näsan och utanför. Mycket var & blod och de kändes inte
direkt skönt att klämma ut det. Men de måste man ju, så de var ju bara bita ihop.

Ellicka ha börjat göra små mysiga pauser när jag ammar henne. Förut brukade hon
ta pauser genom att somna en stund för att sedan vakna och forsätta äta, och ibland
somnade hon för att inte vakna igen. Men nu har hon börjat med att somna till lite,
sedna vakna upp igen för att ligga och titta mig i ögonen i 10 minuter, samtidigt som
hon skrattar. Jättemysigt! Så kan hon hugga i sig bröstet så ser man att hela ögonen
ler och hon kan inte hålla sig, hon måste släppa taget om bröster för att ge ifrån sig
ett skratt och visa mig världens största leende som en 5 veckor gammal bebis ska ge.
De är verkligen hur mysigt som helst. De är verkligen skillnad på Ellicka nu och så
som hon var på BB. På BB låg hon mest och förstod ingeting, sög både på sin hand
och mitt bröst som om hon inte förstod skillnaden. Hon gjorde inte dirket några miner
och inte heller några ljud ifrån sig. Men nu kan hon ju ligga och jollra lite. Ibland låter
hon som en höna eller någon annat fågeldjur, men de är mer läskigt än mysigt.
Hon är ju vädligt strak i nacken med, ibland kan hon hålla uppe den ganska länge,
innan hon tröttnar för att lägga ner huvudet en stund igen. Är verkligen hur tufft som
helst att se henne utvecklas så fort, trodde aldrig att de skulle gå så snabbt som de
faktiskt gör.


Lite bilder från i helgen. Ellicka sitter på M's knä, något som hon verkade blir lungn
utav. Hon vill inte ligga ner i knät, babysittern eller vagnen. Hon vill sitta på sin
pappas knä och kolla ut i vardagrummet.
Sedan vill hon sova på mitt bröst när jag sitter i soffan. Hon verkar gilla att ligga mer
på mitt bröst än M's, kanske beror på att mina tuttar är lite större än hans?
Hon har iaf blivit en ritkigt liten tjockis mer ett par rejäla kinder.

Kommentarer
Postat av: Pauline

Men prata med ditt BVC! De kan säkert ge tips om om och hur du ska göra om du tex. vill byta ut några mål varje dag till ersättning, och hur du gör då. Det skulle säkert funka bra tror jag om det bara är när ni åker bort tex. Att du ger henne ersättning då. Men ja, prata med BVC!

2008-06-04 @ 12:59:20
URL: http://www.sofiapauline.blogg.se
Postat av: Cassie

Nej men va söt liten bebis du har! (:

2008-06-07 @ 21:01:06
URL: http://cassie92.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0